یک کارشناس اقتصاد مسکن معتقد است: در طرح جایگزین مسکن مهر نباید نوع ساخت و ساز قبلی ادامه یابد بلکه باید با صنعتی سازی برای اقشار کم درآمد جامعه مسکن تامین کرد.

به گزارش افکارنیوز ، کامبیز اثباتی با اشاره به توقف طرح مسکن مهر اظهار کرد: طرح جدید ساخت واحدهای مسکونی باید از نظر فنی، صنعتی و کیفی از آنچه تاکنون ساخته شده پیشرفته تر باشد.

وی افزود: باید با آغاز ساخت و سازهای جدید شکل جدیدی از ساخت و ساز وارد کشور شود؛ به گونه ای که از سنتی سازی به سمت صنعتی سازی پیش رویم.

به گفته اثباتی ابداع روش های جدید ساخت و ساز به صنعتی سازی و افزایش عرضه مسکن کشور کمک می کند.

این کارشناس اظهار کرد: اگر شکل جدیدی از ساخت و ساز همچون نیمه مدرن سازی و صنعتی سازی وارد صنعت ساختمان شود کیفیت ساخت و سازها در کشور افزایش می یابد.

وی معتقد است: باید پیش از عرضه این واحدهای مسکونی شرایط پرداخت تسهیلات و میزان وام های متعلق به این طرح به صورت دقیق بررسی شود تا بدون مشکل آغاز به کار کند.

به گفته اثباتی نباید وام های متعلق به این واحدهای مسکونی بازپرداخت سنگینی داشته باشد و مردم نیازمند توان پرداخت اقساط را داشته باشند.

طرح مسکن مهر که به منظور خانه دار شدن دهک های ضعیف جامعه طی هفت سال اخیر در حاشیه شهرهای کشور اجرا شد و در قالب مالکیت ۹۹ ساله به متقاضیان واگذار شده است اکنون پس از صرف حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار با کمبود منابع مالی و مشکلات دیگری همچون شهرسازی و امکانات رفاهی و اجتماعی مواجه شده و با توجه به مشکلات مالی که به اقتصاد کشور تحمیل کرده بر اساس تصمیم دولتمردان دولت یازدهم دیگر ادامه نخواهد یافت و تنها واحدهای نیمه ساز تکمیل و به متقاضیان تحویل داده می شود. مسئولان مسکنی کشور طرح های دیگری همچون طرح مسکن اجتماعی را که البته هنوز جزئیات و شرایط آن اعلام نشده برای خانه دار شدن اقشار کم درآمد و متوسط جامعه در نظر گرفته اند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات