در حالی که روزانه به دارایی های اقتصادی ثروتمندان آمریکایی افزوده می شود، میزان درآمد و پس انداز کارگران در این کشور رو به کاهش است و این موضوع به افزایش فاصله اقتصادی میان کارگران و مدیران در این کشور منجر شده است.

به گزارش افکارنیوز ، موسسه فوربس در جدیدترین آمار خود اعلام کرده است که ثروت پولدارهای آمریکایی به رقمی بیش از دو تریلیون دلار رسیده درحالی که باقی مردم آمریکا در شرایط بد اقتصادی روزگار می گذرانند.

هم اکنون در آمریکا بیل گیتس، رییس و بنیانگذار شرکت عظیم مایکروسافت به عنوان مردی که ۲۰ سال متوالی نام پولدارترین مدیر آمریکایی را یدک می کشد، به نماد مدیران از کارگر جدا شده شناخته می شود؛ این درحالی است که مایکروسافت اعلام کرده جزو بهترین شرکت های آمریکایی از لحاظ سطح دستمزد کارگران خود است و متوسط دستمزدها برای کارکنان این شرکت از ۳۵ دلار برای هر ساعت فراتر می رود.

با این حال منتقدان می گویند که این آمار از معدل گیری دستمزد کارکنان متخصص و فوق متخصص مایکروسافت به دست آمده و در صورتی که دستمزد کارگران و کارکنان دون پایه شرکت در این محاسبات اعلام شود، سطح دستمزدها به مراتب کمتر از متوسط دستمزدهای اعلام شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، میزان ثروت ۴۰۰ فرد ثروتمند آمریکایی در سال ۲۰۱۳ با افزایش مواجه شده و رقم ثروت آنها با افزایشی ۳۰۰ میلیارد دلاری به ۲.۰۲ تریلیون دلار رسیده که این رقم معادل کل تولید ناخالص ملی کشور روسیه است! رقم حداقلی ثروتی که می تواند یک آمریکایی را به لیست ۴۰۰ نفره فوربز برساند ۱.۳ میلیارد دلار است، این درحالی است که بسیاری از مردم آمریکا از دولت کمک غذایی دریافت می کنند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات