مکان های متفاوتی در سطح شهر برای عرضه ی میوه وجود دارد که از این موارد می توان به میدان میوه و تره بار اصلی شهر، میادین میوه و تره بار شهرداری، مغازه و دستفروشان اشاره کرد.

به گزارش ا فکارنیوز ، با توجه به مکان عرضه، قیمت میوه در سطح شهر متفاوت است و این تفاوت قیمت نشات گرفته از هزینه های جانبی و کیفیت میوه عرضه شده است.

در حال حاضر قیمت هر کیلو هندوانه که توسط دستفروشان عرضه می شود ۵۰۰ تومان، پرتقال تامسون ۱۶۵۰ تومان، انگور سبدی ۱۸۰۰ تومان، سیب قرمز ۱۵۰۰ تومان، خرمالو ۲۰۰۰ تومان، انار ۲۰۰۰ تومان، لیموشیرین ۱۵۰۰ تومان و نارنگی ۱۵۰۰ تومان به فروش می رسد.

این در حالی است که حسین مهاجران، رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی قیمت هر کیلو پرتقال درجه یک تامسون را ۲۵۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان، انگور سبدی خوب ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان، سیب خوب ۴۰۰۰ تومان، خرمالو ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان، انار ۳۰۰۰ تومان، لیموشیرین ۱۲۰۰ تا ۱۸۰۰ تومان و نارنگی ۱۰۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان اعلام کرده است.

به گفته وی انگور سبدی با قیمت کمتر و کیفیت پایین تر کیلویی ۱۵۰۰ تومان، سیب پادرختی ۱۰۰۰ تومان، خرمالو شمال ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰تومان و انار ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ در میادین موجود است. سیب نیز روی درخت کیلویی ۱۸۰۰ تومان به فروش رسیده است.

مهاجران عامل اصلی گرانی میوه را کاهش حجم میوه تابستانه و افزایش خرید دانست و گفت: بارهای تابستانی تمام شده و بارهای پاییزه نتوانسته اند جای بار تابستانی را بگیرند و هم چنین در کنار این عوامل نزدیک شدن ماه محرم باعث شده حجم مهمانی ها افزایش یابد.

وی در رابطه با افزایش قیمت خیار گفت: حجم تولید دزفول و جقین در سال جاری کم بوده و این باعث شده حجم اعظم نیاز بازار توسط خیار گلخانه ای تامین شود که این عامل اصلی افزایش خیار در چند وقت اخیر بوده است.

به گفته رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی، خیار گلخانه ای از یزد، ورامین، اصفهان و حاشیه تهران تامین می شود.

مهاجران تاکید کرد: حجم دلالی در میادین بسیار بالا رفته که این موضوع نیز باعث افزایش قیمت میوه شده است.

وی یادآور شد: در برخی موارد حق دلالی از حق کشاورز و زمین دار در فروش میوه بیشتر است.

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در پایان خاطرنشان کرد: بارفروش میوه را در بین دلالان عرضه کرده و دلال به میوه فروش و میوه فروش به مردم عرضه می کنند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات