وزیر نیروگفت: خودروهای برقی باید مورد توجه قرار گیرند در غیر اینصورت همچون بهمنی برسرصنعت برق نازل خواهد شد.

به گزارش افکارنیوز ، حمید چیت چیان وزیر نیرو در آیین اختتامیه بیست و هشتمین دوره کنفرانس بین المللی صنعت برق به بیان برخی چالش های این صنعت پرداخت و گفت: صنعت برق در افکار عمومی به عنوان صنعت و دستگاهی موفق شناخته شده است.

حمید چیت چیان با اشاره به رشد ۷ تا ۸ درصدی مصرف برق در کشور تصریح کرد: با این میزان رشد باید سالانه در حدود ۵هزار مگاوات ظرفیت جدید وارد شبکه برق کشور شود، این درحالی است که باید با چالشی مهم به نام تامین منابع مالی نیز دست و پنجه نرم کنیم.

وزیر نیرو اظهارداشت: زمانی که منابع مالی بدون هیچ کم و کاستی برای احداث نیروگاه های جدید در اختیار صنعت برق قرار می گرفت گذشته است واکنون باید برای غلبه براین چالش راهکار دیگری پیدا کرد.

وی با تاکید براین که باید به دنبال شناخت چالش های صنعت برق باشیم افزود: کاهش تلفات، افزایش راندمان، بالا بردن کارایی و بازده نیروگاه ها از جمله چالش هایی این صنعت است و باید راهکارهایی برای غلبه برآنها بیابد.

وی ادامه داد: اکنون باید با تکیه بر علم و دانش و بکارگیری فناوری های جدید به دنبال حل مشکلات و رفع چالش ها بود.

وزیرنیرو همچنین به لزوم توجه به انرژی های تجدید پذیراشاره کرد وگفت: باید سوخت های فسیلی را برای صادرات استفاده و از طریق انرژی های تجدید پذیر برق مورد نیاز را تولید کرد که این امر نیاز مند توجه به گسترش بیش از پیش استفاده از انرژی های تجدید پذیر است.

چیت چیان همچنین به افزایش جمعیت، توجه به معماری شبکه و اصلاح شبکه توزیع، برچیده شبکه های فشارضعیف و کاهش آلایندگی محیط زیست را ازدیگر چالش های صنعت برق دانست و اظهار داشت: باید با همکاری صنعت و دانشگاه مشکلات را رفع کرد و ازطریق توجه به علم و فناوری به چالش ها پیروز شد.

وی خدمات رسانی مطلوب به مشترکان و توجه به هوشمند سازی شبکه برق را نیز از دیگر چالش ها و مشکلات صنعت برق عنوان کرد و گفت: خودروهای برقی از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد زیرا اگر به این موارد توجه نشود، خودروهای برقی همچون بهمنی برسرصنعت برق نازل خواهد شد.

وزیر نیرو تصریح کرد: صنعت برق باید ازاین موضوع به عنوان فرصت استفاده کند و پیش ازآنکه خودروهای برقی تهدیدی جدی برای برق به شماربروند، به سمت استفاده ازاین خودروها حرکت کند.

چیت چیان گفت: خودروهای برقی می توانند دراوج بار به کمک شبکه برق آمده و از این موضوع استفاده کنند.

وزیر نیرو ادامه داد: در عین حال باید به مبحث ذخیره سازی برق و توسعه استفاده از فناوری پیل سوختی توجه ویژه ای صورت گیرد.

چیت چیان خاطرنشان کرد: توسعه استفاده از نیروگاه های DG و CHP از دیگر مواردی است که باید مورد توجه صنعت برق قرار گیرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات