نماینده مردم کرج در مجلس با انتقاد از مصاحبه وزیر صنعت درباره عدم کاهش قیمت خودرو گفت: آقای نعمت زاده! شما که پدر صنعت بودید، اگر اینگونه کار کنید، پدر صنعت را درمی آورید.

به گزارش افکارنیوز ، عزیز اکبریان نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور طی سخنانی در صحن علنی مجلس خطاب به رئیس جمهور اظهار داشت: جنابعالی دولت خود را دولت تدبیر و امید اعلام کردید و ما نیز از آن کاملاً حمایت می کنیم، ولی آیا بازگشت غیرقانونی صدها بازنشسته در وزارتخانه ها خصوصاً وزارت کشور و استانداری جزء تدابیر دولت است؟

وی ادامه داد: آیا در بیش از ۲ میلیون کارمند دولت چند هزار مدیر حتی در بین اصلاح طلبان وجود ندارد؟ آیا بازگشت گسترده آنها توهین به کارکنان خدوم دولت و ناامید کردن آنها نیست؛ آیا جوانان تحصیلکرده را ناامید نمی کند؟

نماینده مردم کرج در مجلس افزود: البته می دانیم که این اقدامات خلاف منویات رئیس جمهور است، ولی امیدواریم رئیس جمهور صریحا دستور دهد که از تبدیل دولت یازدهم به آسایشگاه سالمندان غیرقانونی جلوگیری شود.

اکبریان خطاب به ابوترابی فرد گفت: اقای ابوترابی؛ ۱۹۱ نماینده طرح دو فوریتی جلوگیری از بازگشت سالمندان و بازنشستگان را امضا کرده اند. چرا نمی گذارید توزیع شود؟ از شما سید جلیل القدر درخواست می کنم اجازه دهید که طرح دو فوریتی مذکور اقدام شود.

در ادامه ابوترابی فرد که ریاست جلسه علنی امروز را در غیاب علی لاریجانی برعهده داشت، ادامه داد: این همه در آموزه های اسلام تاکید شده که به بازنشستگان احترام بگذارید.

اکبریان در پاسخ به حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: احترام سر جای خودش؛ ولی بعد از ۲۰ سال بازنشستگان با عصا راه می روند.

وی خطاب به وزیر صنعت اظهار داشت: وزیر صنعت در مصاحبه رسمی خود اعلام کرد که قیمت خودرو کاهش پیدا نمی کند؛ این اقدام نسنجیده باعث افزایش ۳۰ درصدی قیمت خودرو در بازار شده است. آیا با مصرف کننده مظلوم باید اینگونه رفتار کرد؟ آقای نعمت زاده آیا تدبیر اقتصادی شما در ۱۰۰ روزه اول دولت افزایش قیمت بوده است.

نماینده کرج در مجلس در ادامه گفت: آقای وزیر شما خودتان را پدر صنعت می دانید. چرا کار غیرکارشناسی می کنید؟ مشکل خودروسازها کمبود نقدینگی و تسهیلات بانکی و دخالت های بی مورد دولت است، نه افزایش قیمت خودرو چرا که با بدهی ۳۵۰۰ میلیاردی، خودروسازها با بهره ۳۱ درصد امروز کارمند بانک ها هستند. لذا اگر می خواهید مشکلات حل شود به آنها تسهیلات و امکانات دهید.

اکبریان ادامه داد: آقای نعمت زاده چرا قانون ارتقای کیفیت خودرو را رعایت نمی کنید؟ شما که پدر صنعت بودید، اگر اینگونه کار کنید، پدر صنعت را درمی آورید.

وی خطاب به رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به مصاحبه غیرکارشناسی وی در مورد اینکه قیمت ارز پایین نمی آید، اظهار داشت: آقای سیف شما مصاحبه کردید و علت پایین نیامدن قیمت ارز را جلوگیری از ضرر صادر کنندگان مطرح کردید؛ چرا از گمرک کشور اطلاعات نمی گیرید؟ در ۷ ماهه امسال گمرک کشور اعلام کرده که ۸ درصد کاهش صادرات داشتیم و قیمت ارز نیز ۳ برابر شده است؛ شما که خودتان را کارشناس می دانید، حداقل نظر کارشناسی بگیرید.

اکبریان از وزیر راه درخواست کرد تا در خصوص ترافیک اتوبان همت که مشکل ۱۳ استان کشور شده و تکمیل کمربند جنوبی اتوبان همت اقدام کند.

وی خطاب به سردار مومنی معاون راهنمایی و رانندگی گفت: از سردار مومنی می خواهم که از مصاحبه های غیرکارشناسی جلوگیری کند. یعنی چه که جاده چالوس می خواهد زوج و فرد شود؟ ۳۲۰ روستا در آنجا زندگی می کنند، اگر زرنگ هستید مشکل اتوبان تهران - شمال را حل کنید و خلاف امنیت ملی کشور اظهار نظر نکنید.

نماینده مردم کرج در مجلس در پایان از وزیر علوم درخواست کرد که از انتصابات جناحی و باندی در دولت اعتدال خودداری کند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات