یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برنامه های اقتصادی رییس جمهور گفت: برخی وزرا به اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی اعتقاد ندارند و باید منتظر تخلفات دیگری در دولت باشیم.

به گزارش افکارنیوز ، موسی الرضا ثروتی در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به روز ۱۳ آبان و طنین انداز مردم ایران و آزادی خواهان سراسر جهان و بلند شدن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل به عنوان نماد شیطان و سرمداران تروریست گفت: به فرموده امام راحل آمریکا شیطان است، هیچ غلطی نمی تواند بکند. سرنوشت فرعون ها و نمرودها و قارون ها در انتظار آنان است.

وی همچنین گفت: در مذاکره با آمریکا و ۱+۵ بازگشت به حق و عدالت را تذکر می دهیم و نتیجه ظلم و باطل فساد در روی زمین جز ننگ و نفرت برای بشریت که وعده الهی است چیزی عاید آنها نخواهد شد؛ ضمن حمایت کامل از دولت تدبیر و امید همواره هشدار می دهیم که مراقب باشند در طول تاریخ بشری به روایات قرآن کریم مستکبرین در برابر حق و حقیقت سر تسلیم فرود نیاورده و آیات عذاب الهی چه بسا به دست مومنین نازل شده و بساط ظلم و فساد برچیده خواهد شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی با رای بسیار بالا به وزرا از دولت تدبیر و امید حمایت خواهد کرد خطاب به رییس جمهور گفت: انتظار داریم دولت تکلیف جامعه و مجلس را در مواردی مشخص کند. اولین مسئله میزان دخالت برادر رییس جمهور است. میزان دخالت برادر رییس جمهور و جایگاه قانونی وی چقدر است؟ آیا مملکت قانون ندارد که خزانه پر یا خالی شود؟ بودجه ۹۲ سالیانه است و دولت موظف است آن را اجرا کند.

او ادامه داد: برخی وزرای شما اعتقادی به اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی ندارند؛ شما که با شعار خصوصی سازی آمدید پس چه شده که دولت لایحه اصلاح بودجه برای فروش سهام دولت آورده و کمیسیون بودجه آن را از ۳۷ هزار و ۲۷هزار میلیارد تومان تغییر داده است؟ چرا تاکنون کمترین اقدامی برای فروش سهام دولت انجام نداده اید و سازمان خصوصی سازی حتی سهام قابل عرصه ای به بورس نفرستاده است؟ حتی مصوبات قانونی دولت دهم که هیات تطبیق مجلس دوبار را تایید نموده ملغی نموده اید.

او با طرح این پرسش که آیا می دانید دولت دهم چقدر از مشکلات مالی خود را برطرف کرد در ادامه نطق خود گفت: وزیر نیرو شما در مقابل این جمله که لیست شرکت های واگذاری در پیوست یک بودجه آمده و مورد تاکید قانون اساسی و مقام معظم رهبری و مجلس است پاسخ می دهد اگر دولت سهام را بفروشد من استعفا می دهم. وقتی می گویم چرا لایحه برای اصلاح بودجه نمی آورید پاسخی دریافت نمی کنیم.

ثروتی افزود: آقای رییس جمهور، آقای نوبخت در پاسخ به سوالی که گفته شده چرا اصل ۴۴ و خصوصی سازی و فروش سهام متوقف شده می گوید نمی خواهیم خصولتی سازی کنیم. اولا برخی وزرای شما به دنبال واگذاری سهام بیشتر بابت بدهی به نهادهای غیردولتی هستند در ثانی شما سهام پتروشیمی و ستاره خلیج فارس و نیروگاه ها و شرکت های وابسته به صنایع و معادن را به بورس ارسال کنید. اگر فروش نرفت ادعای خالی بودن خزانه را بنماید. به نظر می رسد بعضی وزرای شما به دلیل سن بالا مربوط به دوران تاریخ دهه اول انقلاب هستند و باید در دولت روحیه چابکی ابتکار و خلاقیت و اجرای تصمیمات اقتصاد مقاومتی، حماسه اقتصادی، محرومیت زدایی، حل مشکل مسکن و معیشت مردم به استناد قانون باشد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شما که با شعار قانون گرایی آمدید پس باید به آن عمل کنید. چه شده که قانون هدفمندی یارانه ها را که در بودجه ۹۲ مندرج شده اجرا نمی کنید؟ اخیرا هم گفته اید با پیشنهادهای مختلف با حذف سه دهک مخالفت کردید و آن را ورود به زندگی خصوصی مردم دانسته اید. آیا پرداخت یارانه به درآمدهای بالا که بیشترین استفاده از بنزین و مواد سوختی که با قیمت یک هفتم منطقه را دارد و دو سوم بنزین در تهران مصرف می کند را از جیب فقرا نمی دانید؟

او اضافه کرد: اجرای قانون بودجه برای تامین اعتبار درمان مردم، بیمه اجتماعی مردم و جوانان و نیازمندان واجب است یا عدم اجرای قانون؟ اعلام می کنم اگر شما نیز در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها خشت اول را کج بگذارید یقیقنا سال بعد مطابق به سه سال قبل اجرای قانون نخواهید کرد؛ به نظر می رسد داستان کنترل دولتی ارز و چهار برابر شدن در انتظار یارانه ها هم خواهد بود.

ثروتی گفت: روش تامین قیمت ارز گندم با نرخ اعلامی در کدام قانون آمده است؟ باید منتظر تخلفات دیگر هم باشیم. با تخلف از بودجه به دنبال استفاده از صندوق توسعه ملی نباشید. به توانمندی های اقتصادی کشور توجه کنیم. همه می دانند امید به مذاکرات بهبودی اقتصادی نمی آورد. چرا وزیر نیرویتان که مدیر فساد ۱۲ هزار و ۶۰۰ میلیون تومانی در دولت دهم است پاسخ نمی دهد؟ می دانید خوراک تبلیغاتی برای بی بی سی و صدای آمریکا فراهم نموده اید که در نظام جمهوری اسلامی چقدر فساد وجود دارد؟ چرا دادستان انقلاب به وظایف خود عمل نمی کند و از وزیر محترم نمی خواهد اسناد مربوطه ارائه دهد تا برخورد قانونی شود؟

نماینده مردم بجنورد در پایان با اشاره به همگرایی رییس مجلس و رییس جمهور گفت: آقای رییس طرح های الحاقی بودجه ۹۲ را وتو کردند و نگذاشتند قانون اشتغال زایی و منابع درآمدی برای جامعه تصویب شود. من از رییس مجلس تقاضا دارم چرا که ما به ایشان رای دادیم ولی چرا حرمت نمایندگان را رعایت نمی کنند؟
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات