عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با انتقاد از پرداخت یارانه به همه اقشار مردم گفت: با پرداخت یارانه به همه مردم ناچاریم اسکناس بدون پشتوانه چاپ کنیم.

به گزارش افکارنیوز ، احمد توکلی از پیشنهاد کمیسیون برنامه و بودجه برای حذف ۳ دهک بالای درآمدی از فهرست یارانه بگیران خبر داد و اظهار داشت: در بررسی اصلاحیه بودجه ۹۲ کمیسیون برنامه به دولت پیشنهاد داده که تجدید نظری در پرداخت یارانه نقدی به گروه های درآمدی انجام دهد.

وی تجدید نظر در پرداخت یارانه نقدی به دهک های درآمدی را بخاطر کمبود منابع قابل پرداخت برای یارانه های نقدی ضروری دانست و گفت: نباید با چاپ اسکناس منابع یارانه نقدی تأمین شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه با انتقاد از پرداخت یارانه نقدی به افرادی که توان مالی دارند، تصریح کرد: از صدر اسلام تا کنون خمس و زکات به اهل آن و مردم فقیر پرداخت می شده و هیچ مشکلی هم نداشته است.

توکلی ضمن اشاره به پرداخت یارانه در سایر کشورها گفت: تمام کشورها یارانه ها را به صورت هدفمند پرداخت می کنند و ایران تنها کشوری است که یارانه سرانه را مورد اجرا قرار داده است.

نماینده مردم تهران در مجلس به ضرورت هدفمند شدن پرداخت یارانه نقدی تأکید کرد و افزود: کسر ۳۰ درصد از یارانه بگیران امکان پذیر است و به همین دلیل کمیسیون برنامه و بودجه به دولت پیشنهاد کرده تا یارانه نقدی دهک های بالای درآمدی را حذف کند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات