وزیر اسبق نفت با اعلام این که جریان انحرافی توسعه فازهای پارس جنوبی را متوقف کرد گفت: باید به جای تعطیل کردن توسعه بخشی از فازهای پارس جنوبی به سرعت در فکر توسعه و گسترش آن بود.

به گزارش افکارنیوز ، سید مسعود میرکاظمی گفت: در ابتدای دولت دهم برنامه ریزی خوبی برای توسعه فازهای مختلف پارس جنوبی آغاز شد که متاسفانه برخی جریانات خاص همچون جریان انحرافی، این توسعه را کند و در نهایت متوقف کرد.

او مجلس تاکید کرد: تنها راه برون رفت از مشکلات فعلی صنعت نفت و گاز و تنها راهی که می تواند کشور را در زمینه تامین گاز بیمه کند توسعه و گسترش روز افزون میدان مشترک گازی پارس جنوبی است.

رییس کمیسیون انرژی در پاسخ به این پرسش که آیا در زمستان امسال احتمال کمبود گاز در کشور وجود دارد یا خیر، گفت: در چندین سال گذشته همیشه در فصل زمستان مصرف گاز نیروگاه های کشور متوقف شده و به آنها سوخت مایع تعلق می گیرد، که این موضوع باعث می شود گاز بیشتری به خانوارها تزریق شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: در حالی پیک مصرف گاز کشور در آذرماه افزایش می یابد که مسوولان وزارت نفت در همان مواقع در فکر توسعه میدانهای گازی هستند در صورتی که در تمام فصول سال باید به فکر توسعه و گسترش میدان گازی بود.

وی تصریح کرد: باید به جای تعطیل کردن بخشی از فازهای پارس جنوبی به سرعت در فکر توسعه و گسترش آن بود، چراکه توسعه تنها راهکار سبقت از کشورهای حاضر در میدانهای مشترک گازی محسوب می شود.

میرکاظمی اظهار کرد: اگرچه در شرایط کنونی کشوری همچون قطر توانسته است در میادین مشترک گازی از ایران جلوتر قرار گیرد اما ایران نیز می تواند با برنامه ریزی دقیق و کارآمد از کشورهایی همچون قطر پیشی گیرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات