اطلاعات اولیه گمرک کره جنوبی نشان داد که این کشور در ماه اکتبر با کاهش ۲۵ درصدی نسبت به ماه پیش از آن، ۹۹ هزار و ۴۰۵ بشکه نفت از ایران خریداری کرده است.

به گزارش افکارنیوز ، اطلاعات اولیه گمرک کره جنوبی در روز جمعه نشان داد سئول ماه گذشته ۴۲۰ هزار و ۴۰۲ تن یا روزانه ۹۹ هزار و ۴۰۵ بشکه نفت از ایران خریداری کرده است که این میزان نسبت به ماه سپتامبر بیش از یک چهارم کاهش یافته و نسبت به سال گذشته نصف شده است.

به گزارش رویترز، واردات نفت کره جنوبی از ایران در ماه اکتبر نسبت به ماه سپتامبر کاهش یافت و به هدف تعیین شده کاهش ۱۵ درصدی در بازه زمانی ژوئن تا نوامبر برای تضمین دریافت معافیت از تحریم های ایران از سوی آمریکا رسید.

بر اساس این گزارش، واردات نفت این کشور از ایران در بازه زمانی ژوئن تا اکتبر روزانه ۱۲۵ هزار و ۱۶۷ بشکه بوده است.

در مجموع، کره جنوبی توانست واردات خود از ایران در ۶ ماه منتهی به نوامبر را به ۱۲۵ هزار و ۸۱۴ بشکه در روز که در نظر داشت، برساند.

زمان تمدید معافیت کره جنوبی به همراه خریداران مهم نفت ایران یعنی چین و هند در ماه دسامبر است. چین در ۹ ماه نخست سال جاری واردات نفت از ایران را ۱.۴ درصد افزایش داد از اینرو این کشور برای معافیت باید در ماه های باقی مانده در سال ۲۰۱۳ واردات خود از ایران را به شدت کاهش دهد.

ژاپن چهارمین معافیت ۶ ماهه خود از تحریم های ایران در ماه سپتامبر را دریافت کرد. این در حالی است که واردات نفت این کشور در بازه زمانی ژانویه تا سپتامبر امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد بیشتر است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات