اگرچه قیمت پیشنهادی فروش اغلب واحدهای مسکونی طی چند ماه گذشته با کاهش (هر چند به میزان جزئی) رو به رو شده است اما متقاضیان در بازار مسکن، قیمت های فعلی را همچنان گران و غیر واقعی برآورد می کنند.

به گزارش افکارنیوز ، در ادامه مطلب این روزنامه آمده است: اکثر خریدارانی که این روزها در بازار مسکن از عهده پرداخت قیمت های پیشنهادی فروشنده ها بر نمی آیند در مواجه شدن با قیمت های فعلی که به دلیل عدم استقبال آنها از بازار خرید و فروش به ثبات رسیده یا همانطور که گفته شد با کاهش ناچیز رو به رو شده است، تاکید می کنند که هنوز قیمت های فروشی با توانایی مالی آنها فاصله زیادی دارد.

یکی از متقاضیان در بازار مسکن گفت: در حال حاضر با توجه به قیمت هایی که رسانه ها به عنوان نرخ های کاهش یافته مسکن مرتب معرفی می کنند، آیا واقعا میزان افت قیمت مسکن آنقدر چشمگیر شده است؟

وی در ادامه اظهار کرد: این قیمت ها که هنوز فاصله زیادی با توان مالی خریداران دارد، نتیجه رکود است!

از سوی دیگر، فروشنده ای در بازار معاملات مسکن تصریح کرد: رکودی که در این چند وقت کارشناسان و مسئولان بازار مسکن از آن خبر می دهند، صحت دارد. از شواهد حاکم بر بازار معاملات مسکن مشخص است که متقاضیان مسکن، بودجه کافی برای خرید ندارند چرا که من، واحد فروشی خود را علاوه بر اینکه به بنگاه املاک سپرده ام چندین مرتبه هم در روزنامه آگهی کردم و در فایل فروش اعلام کردم که واحد مذکور را زیر قیمت به خریدار تحویل می دهم اما همچنان هیچ خریداری راضی به بازدید از واحد نشد، چه برسد به اینکه پای میز معامله حاضر شود.

همچنین برخی از خریداران مبلغ پیشنهادی فروش را با میزان حقوق دریافتی سالانه خود مقایسه می کنند و از این طریق احتمال صاحب خانه شدن خود را دور می دانند.

خریداری در رابطه با این مساله خاطرنشان کرد: بنده برای خرید یک متر مربع از یک واحد درجه ۳ در غرب تهران باید حقوق ۳ ماه خود را پس انداز کنم. با این تفاسیر برای خرید یک واحد ۶۰ متری باید ۱۸۰ ماه یا ۱۵ سال تمام حقوق خود را پس انداز کنم، آن هم به شرط اینکه قیمت املاک تا آن زمان رشد نداشته باشد و ثابت باقی بماند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات