مجری طرح تجهیز معدن و احداث کارخانه طلای زرشوران اعلام کرد: طرح کارخانه طلای زرشوران به عنوان بزرگترین کارخانه طلای کشور تا پایان آذر ماه امسال راه اندازی می شود.

به گزارش افکارنیوز ، حسینقلی قوانلو گفت: راه اندازی سرد کارخانه شروع شده و تا اواخر آذر ماه نیز راه اندازی گرم آغاز و کارخانه آماده افتتاح خواهد شد اما به دلیل زمان بر بودن فرایند اکسیداسیون، تولید شمش آن تا دو ماه آینده خواهد بود.

وی میزان پیشرفت فیزیکی این طرح را بیش از ۹۰درصد ذکر کرد و افزود: با راه اندازی این طرح، سالانه علاوه بر تولید سه تن طلا، یک تن و ۲۵۰ کیلوگرم نقره و ۵۰۰ کیلوگرم جیوه تولید خواهد شد.

قوانلو تصریح کرد: با افتتاح این کارخانه علاوه بر اشتغال مستقیم برای ۱۷۶ نفر در کارخانه و ۱۰۰ نفر در بخش معدن، پیش بینی می شود میزان اشتغال غیرمستقیم آن حدود ۱۰ برابر ارقام یاد شده (در مجموع حدود ۲۶۰۰ نفر) باشد.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح تاکنون در مجموع ۸۳۴ میلیارد ریال و ۱۵ میلیون و ۲۰۰هزار یورو سرمایه گذاری شده است.

قوانلو ذخیره اولیه زرشوران را حدود ۵۵ تن طلای خالص با عیار میانگین ۷/۵ PPM ذکر کرد و گفت: با انجام حفاری های بیشتر اکنون ذخیره قطعی معدن به ۱۱۰ تن طلا رسیده و به دلیل افزایش ذخیره، مصوبه یک کارخانه سه تنی دیگر برای توسعه در کنار این طرح اخذ و پروانه بهره برداری آن دریافت شده است.

قوانلو افزود: عملیات اجرایی طرح توسعه کارخانه زرشوران از اردیبهشت سال ۱۳۹۳ آغاز می شود و با اتمام آن تا نیمه نخست سال ۱۳۹۴ ظرفیت مجتمع زرشوران در مجموع به شش تن طلا، ۲.۵تن نقره و یک تن جیوه خواهد رسید.

زرشوران در حدود ۳۵ کیلومتری شهرستان تکاب در استان آذربایجان غربی واقع است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات