قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی با تاکید بر اینکه ایرلاین هایی که ادغام نشوند به دلیل حفظ رفاه و ایمنی مسافران اجازه پرواز نخواهند داشت، گفت: ۱۲ ایرلاین کوچک در صنعت حمل و نقل هوایی وجود دارد که باید به دو کنسرسیوم تبدیل شوند که این کار در نهایت موجب کاهش هزینه ها و افزایش ایمنی مسافران می شود.

به گزارش افکارنیوز ، علی محمد نوریان در خصوص ادغام ایرلاین های کوچک گفت: شرکت های کوچک را براساس استانداردهای موجود تشویق می کنیم تا با ایجاد کنسرسیوم خود را تقویت کنند.

وی با بیان اینکه حدود ۱۲ ایرلاین باید به دو شرکت تبدیل شوند، بیان کرد: با ایجاد کنسرسیوم هزینه های فرودگاهی، فروش بلیت، تعمیرات و مابقی هزینه ها توسط همه اعضا پرداخت می شود؛ بنابراین هزینه ها کاهش می یابد و ایرلاین ها قدرت بیشتری پیدا می کنند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امر هوانوردی و هواشناسی با اشاره به اینکه یکسری شرایط موجب کاهش هزینه ها می شود، اظهار داشت: البته ادغام ایرلاین ها اجبار نیست اما ما در وزارت راه و شهرسازی وظیفه داریم که قوانین و مقررات داخلی را براساس استانداردها اجرایی کنیم؛ بنابراین اگر شرکتی استاندارد لازم را برای پرواز نداشته باشد، برای رفاه و سلامتی مردم از فعالیت آن جلوگیری خواهیم کرد.

نوریان تصریح کرد: براین اساس، ایرلاین های کوچک اگر تمایلی به ایجاد کنسرسیوم نداشته باشند، به دلیل اینکه ممکن است ایمنی مردم را به مخاطره بیاندازند از فعالیت آنها جلوگیری می شود، زیرا وظیفه ما حفظ رفاه و ایمنی مردم است.

وی با بیان اینکه هنوز مشکلات ایرلاین ها بررسی نشده است، گفت: تاکنون ارزیابی و بازرسی دقیقی از ایرلاین ها انجام نگرفته است اما وزارت راه حامی بخش خصوصی است و مساله مهم برای ما ایمنی و سلامتی مردم است؛ بنابراین خدمات رسانی به مسافران در اولویت کارهای ما قرار دارد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات