وزیر نیرو با اعلام اینکه در صورت سرمایه گذاری بخش خصوصی برای انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی، آب مورد نیاز متقاضیان در طول مسیر خریداری می شود گفت: برای حمایت از سرمایه گذاری، آماده خرید آب از بخش خصوصی هستیم.

به گزارش افکارنیوز ، حمید چیت چیان در دیدار با نمایندگان کرمان درباره وضعیت طرح انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی کشور گفت: در پروژه انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی، چنانچه بخش خصوصی ۱۰۰ درصد سرمایه گذاری کند، وزارت نیرو به منظور حمایت از این بخش، آب مورد نیاز متقاضیان در طول مسیر را خریداری خواهد کرد.

وزیر نیرو اظهارداشت: برای تشویق و حمایت از بخش خصوصی و تعامل آن با دولت، وزارت نیرو از بخش خصوصی آب خریداری می کند. چیت چیان با بیان این مطلب که بخش خصوصی چندان با دولت همراه نیست افزود: اما وزارت نیرو حاضر است برای تشویق و حمایت از بخش خصوصی از این بخش آب خریداری کند.

چیت چیان تاکید کرد: وظیفه ما این است که با بخش خصوصی نهایت همکاری را داشته باشیم، برای همین منظور وزارت نیرو تلاش خواهد کرد با شروع حرکتی جدی در منطقه، موانع بر سر راه بخش خصوصی را از میان بردارد.

وی با بیان اینکه، در تدوین بودجه سال ۹۳ آب و برق کشور، نیاز به همراهی بیشتر نمایندگان مجلس است، در خصوص حضور کمرنگ سرمایه گذاران بخش خصوصی در پروژه های وزارت نیرو گفت: بخش خصوصی در دستگاه های دولتی مانند صنعت و معدن می تواند سرمایه گذاری کند زیرا محصولات تولیدی مانند مس، آهن و فولاد را به قیمت جهانی به فروش می رساند و این راه منبع درآمدی برای آنهاست در حالی که وزارت نیرو آب و برق تولیدی را به قیمت یک سوم هزینه تمام شده به متقاضیان عرضه می کند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات