حسن نژاد با اشاره به ساخت" پلت فرم ملی" گفت: اگر قرار باشد همچون روال سابق در ظاهر خودروی خارجی یک تغیر جزیی وارد کنیم و سپس به نام" خودروی ملی" اقدام به عرضه آن نماییم نیازی به افزایش حمایت نیست.

به گزارش افکارنیوز ، محمد حسن نژاد نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت نهایت حمایت خود را از صنعت خودروسازی کشور انجام داده است، اظهار داشت: دولت وظیفه دارد در بروکراسی ها و حمایت از مالکیت معنوی به خودروسازان کمک کند و اقدام به اعطای وام های کم بهره و بلاعوض نماید.

وی به ممنوعیت ورود خودروهای لوکس به کشور اشاره کرد و گفت: برای اینکه صنعت خودروی کشور خودکفا شود دولت سالها در را برای وود خودروهای خارجی بست تا شاید صنعت خودروی کشور به صورت واقعی ملی شود.

حسن نژاد ادامه داد: حمایت بیش از این دیگر تبدیل به ظلمی در حق مردم می شود و ناصحیح است.

عضو کمسیون اقتصادی مجلس به" ایران خودرو" و" سایپا" اشاره کرد و افزود: این دو خودروساز از آیین نامه تعهدات کلان مستثنا شده اند و خارج از شمول وام بانک دریافت می کنند. بنابراین هرگونه حمایتی را دولت از خودروسازان انجام داده ولی متاسفانه تاکنون به طور واقعی" خودروی ملی" تولید نشده است.

حسن نژاد با اشاره به ساخت" پلت فرم ملی" تصریح کرد: اگر قرار باشد هم چون روال سابق در ظاهر خودروی خارجی یک تغیر جزیی وارد کنیم و سپس به نام" خودروی ملی" اقدام به عرضه آن نماییم نیازی به افزایش حمایت نیست.

وی اظهار داشت: اما اگر این مسئله حقیقت داشته باشد و ما واقعا در پی تولید خودروی ملی هستیم، دولت می تواند در قالب شرکت ایدرو (سازمان گسترش و نوسازی صنایع و معادن) اقدام به حمایت از خودروسازی کند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات