مدیران عامل شرکت های نفت و گاز با تشریح آخرین وضعیت تاسیسات صنعت نفت و گاز در بندر عسلویه و پایانه نفتی خارگ اعلام کردند: هیچ گونه خسارتی به پالایشگاه های گاز، مجتمع های پتروشیمی عسلویه و پایانه نفتی خارگ وارد نشده است و تولید محصولات به طور طبیعی در حال انجام است.

  سیدپیروز موسوی با اشاره به اینکه زلزله چند ساعت قبل در پایانه نفتی خارگ هیچ گونه خسارتی به همراه نداشته است، گفت: در حال حاضر تمامی تاسیسات، اسکله های تخلیه و بارگیری نفت و میعانات گازی در عسلویه و خارگ در مدار بهره بردایر قرار دارند.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی با اشاره به عادی بودن شرایط صادرات نفت در جزیره خارگ، اظهار داشت: زلزله تاکنون منجر به سونامی در آب های اطراف پایانه نفتی خارگ نشده است.

این مقام مسئول با اشاره به ایجاد ستاد بحران برای امداد رسانی به برخی از مناطق زلزله زده، بیان کرد: هم اکنون حالت آماده باش برای مقابله با هر گونه بحران طبیعی ناشی از زلزله ایجاد شده است.

تولید گاز در سکوهای خلیج فارس ادامه دارد

مظاهر انصاری هم با بیان اینکه به دنبال وقوع زمین لرزه ۶.۱ ریشتری و پس لرزه های متعدد در غرب استان بوشهر، کمیته بحران شرکت نفت و گاز پارس با درخواست کمیته بحران سازمان منطقه ویژه انرژی پارس برای امداد رسانی به آسیب دیدگان تشکیل شد، گفت: بر اساس تصمیمات این کمیته علاوه بر اعلام آماده باش جهت امداد رسانی و کمک به حادثه دیدگان به همه فازهای پارس جنوبی، یک فروند بالگرد با قابلیت پرواز در شب به همراه ۵ دستگاه آمبولانس، ۵ پزشک و ۵ پرستار به منطقه حادثه دیده اعزام شده است.

دبیر کمیته مدیریت بحران شرکت نفت و گاز پارس یادآور شد: همچنین دو دستگاه لودر و یک دستگاه بیل مکانیکی به همراه ۲۰۰ تخته پتو و دو عدد ژنراتور نیز برای تامین نیازهای آسیب دیدگان به منطقه اعزام شده است.

مدیر ایمنی، بهداشت، محیط زیست شرکت نفت و گاز پارس تاکید کرد: مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس و مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس به منظور تسریع در امدادرسانی با بالگرد به منطقه حادثه دیده عزیمت نموده اند. همچنین کمیته بحران در سازمان منطقه ویژه با شرکت همه اعضا و به صورت شبانه روزی در حال مدیریت اقدامات امدادی می باشد.

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در پایان خاطر نشان کرد: این زمین لرزه و پس لرزه های آن هیچ گونه خللی در فعالیت های پالایشگاه های منطقه ویژه پارس به وجود نیاورده و تولید گاز در همه سکوها و پالایشگاه ها به صورت طبیعی در حال انجام است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات