مدیرعامل اسبق گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد: در قراردادهای گذشته خودروسازان داخلی با خودروسازان بزرگ جهان اشتباهاتی وجود داشت که در حال حاضر با توجه به درک به وجود آمده در بین مدیران و کارشناسان صنعت خودرو، می توان از تکرار آن جلوگیری کرد.

به گزارش افکارنیوز ، احمد قلعه بانی با بیان این مطلب گفت: جذابیت های متعدد بازار خودرو ایران و بازارهای نزدیک به آن موجب شده است که صنعت خودرو ایران مورد توجه بسیاری از خودروسازان بزرگ جهانی قرار گیرد و در این خصوص باید با توجه به شرایط به وجود آمده بهترین تصمیم را در همکاری با این کشورها اتخاذ کرد.

وی، برگزاری نخستین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران را اقدام موثری برای ارتقای سطح تکنولوژی خودروهای تولیدی توصیف و تصریح کرد: در بین کشورهای دعوت شده به این همایش بین المللی، به طور حتم گزینه های متفاوتی از کشورهای شرق آسیا و کشورهای غربی وجود دارد که در این زمینه با مطالعات منطقی از سوی تصمیم گیرندگان داخلی می توانیم بهترین گزینه ها جهت همکاری را مشخص کنیم.

قلعه بانی با بیان اینکه در گذشته خودروسازان خارجی منافع بسیار زیادی در بازار خودرو ایران به دست آورده اند، افزود: اکنون و در این همایش با فرصتی را فراهم کنیم تا سیاست برنده شدن دو طرف اعمال شود و از واگذاری بازار به رقبا خوددداری شود، زیرا صنعت خودرو ایران علاوه بر بازار داخلی از یک فرصت بزرگ در منطقه خاورمیانه نیز برخوردار است و نباید به سادگی از کنار آن گذشت.

مدیرعامل پیشین گروه خودروسازی سایپا، با بیان اینکه ورود خودروسازان جهانی زمینه تحول و جهش در صنعت خودرو کشور را فراهم می کند، متذکر شد: تاکنون سرمایه گذاری های متعدد و فراوانی برای ارتقاء سطح کیفی صنعت خودرو کشور صورت گرفته است که در صورت حضور خودروسازان بزرگ جهانی می توان به رشد و توسعه سریع تر این صنعت امیدوار بود.

قلعه بانی با بیان اینکه سرمایه گذاری های خودروسازان بزرگ خارجی می تواند موجب انتقال تکنولوژی به کشور شود، اضافه کرد: در خصوص همکاری های صنعت خودرو داخلی با خودروسازان بزرگ بحث های بنگاهی بیشتر مورد نظر قرار خواهد گرفت و این مباحث باید با دستورات راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت پذیرد تا از این طریق بتوان شاهد ارتقاء کیفی، قیمتی و تکنولوژیک خودروهای داخلی بود.

همایش بین المللی صنعت خودرو ایران نهم آذرماه سال جاری در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران برپا خواهد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات