بسیاری برندهای نام آشنا در دنیا هستند که همه ما بدون توجه به اینکه این برندها از کجا آمده اند، نام آنها را می شنویم یا از خدماتشان استفاده می کنیم.

به گزارش افکارنیوز ، شاید برای خیلی ها سوال باشد که نام برندهایی چون پپسی، یاهو یا ریبوک که بسیاری از ما از آنها استفاده می کنیم از کجا آمده است.

در این گزارش ما پاسخ این سوالات را به شما می دهیم. پس با رگ و ریشه ۱۰ برند برتر آشنا شوید:

۱. آیکیا

بنیانگذار این برند نامش از نام خود و محل زندگی اش انتخاب کرده است. دو حرف اول این برند حروف ابتدایی نام و نام خانوادگی موسس شرکت یعنی اینگوار کامپراد و دو حرف پایانی المتارید و آگونارید مرزعه و روستایی است که وی در آن بزرگ شده است.

۲. ریبوک

این واژه در واقع جایگزینی است برای واژه ی" rhebok" . این واژه یک کلمه آفریقایی- هلندی است که به نوعی بز کوهی اشاره دارد و به معنای فراخوواندن، سرعت و ظرافت است.

۳. لگو

این برند ترکیبی از عبارت هلندی" leg godt" به معنای" بازی خوب" است.

۴. اسکایپ

شکل کوتاه شده ی" sky peer-To-peer" است که بعدها به" skyper" تغییر کرد و با حذف حرف r این واژه شکل گرفت.

۵. آمازون

جف بزوس دوست داشت نام برند بیزینسش با حرف A شروع شود. او آمازون را انتخاب کرد چون فکر می کرد نام بزرگترین رود دنیا شایسته ی انتخاب به عنوان کسب و کاری بود که امید به بزرگ شدنش داشت.

۶. کانن

نام این شرکت در ابتدا" Kwanon" بود که نام یکی از خدایان بودایی است اما در سال ۱۹۳۵ و به خاطر اینکه مشتریان در سراسر دنیا بتوانند ارتباط بیشتری با این نام برقرار کنند، نام کنونی انتخاب شد.

۷. بلک بری

این نام در سال ۱۹۹۹ ابداع شد چون کلیدهای بلک بری شبیه میوه آلو بودند.

۸. گوگل

نام گوگل همانطور که بارها گفته شده از واژه&#;۳۹; googol" عبارتی ریاضی به معنای یک در ده به توان ۱۰۰ گرفته شده است.

۹. یاهو

یاهو هم سرنام" Yet another Hierarchical Officious Oracle" است و هم گونه های خیالی توضیح داده شده تحت عنوان خشن، پرسروصدا و آشفته ی سفرهای گالیور جاناتان سوئیفت است.

۱۰. پپسی

این نام از نام یک آنزیم گوارشی به نام پپسین که جزء ترکیبات این نوشابه هاست گرفته شده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات