با به وجود آمدن رکود اقتصادی، بسیاری از مردم جهان از بیکاری رنج می برند، اما استرس برخی از مشاغل که در سطح جهانی مطرح هستند در برابر استرس بیکاری، بسیار آسیب زننده تر و خطرناک تر می باشد.

به گزارش افکارنیوز ، بسیاری از مردم در سراسر جهان در وضعیت های استرس زا کار می کنند.

بر اساس بررسی های اخیر ۳۰ تا ۵۰ درصد مردم آمریکا در شغل های پراسترس فعالیت دارند و این امر می تواند سلامت روحی افراد را تحت تاثیر قرار دهد.

استرس محیط کار می تواند ناشی از مواردی همچون تنفر از همکاران، رئیس یا محیط کار باشد که این موارد به راحتی قابل تغییر و رفع می باشند.

مواردی نظیر احتمال از دست دادن کار و یا شکست در کار نیز می تواند سبب ایجاد استرس در محیط کار شود.

این گروه از مسائل ممکن است برای هر فردی رخ دهد، اما با گذشت زمان و مدیریت می توان این شرایط را با موفقیت سپری کرد.

برخی از انواع استرس بسیار سنگین تر و غیرقابل رفع نیز می باشند.

گروهی از شغل ها به گونه ای هستند که شاغلان آن ها مجبور به تحمل فشار استرس زیاد در طول دوره کار خود می باشند، اما درآمد و حقوق بالای این شغل ها می تواند تا حد زیادی این استرس را برای افراد قابل تحمل کند.

پردرآمدترین شغل های استرس دار جهان به ترتیب عبارتند از:

۱. ژنرالی ارتش، ۱۹۶۰۰۰ دلار

پرسنل نظامی هیچ نگرانی ای برای از دست دادن شغل خود ندارند و سختی های شغل آن ها با انواع منافعی که به آن ها اختصاص داده می شود، تسهیل می شود.

یکی از سختی های این شغل، عدم توانایی در تغییر شغل می باشد.
جدایی طولانی از خانواده یکی دیگر از دلایل استرس زا بودن این شغل می باشد.
همچنین با وجود مدیریت گروهی از سربازان، همواره خطر خشونت و در خطر بودن جان این ژنرال ها وجود دارد و خطر جانی از آزاردهنده ترین استرس های این شغل محسوب می شود.

۲. پزشکی حرفه ای، ۱۹۲۰۰۰ دلار

تصور این امر که زندگی یک شخص در گرو تلاش این افراد می باشد و به عبارت دیگر زندگی مردم در دست آن هاست، فشار زیادی را بر پزشکان وارد می کند.

این امر به خصوص در مورد جراحان بیشتر خود را نمایان می کند. جراحان باید بر روی همه حرکات خود دقت کامل داشته باشند و زمانی که این متخصصین در اتاق عمل سپری می کنند، از پراسترس ترین لحظات عمر آن ها محسوب می شود.

روان پزشکان نیز باید به مشکلات و نگرانی های افراد گوش دهند و هنگامی که درمان و راه حلی برای مشکل بیماران وجود نداشته باشد، لحظات سخت و پراسترسی برای این متخصصین به وجود می آید.

۳. خلبان خطوط تجاری، ۱۱۴۲۰۰ دلار

بلندشدن هواپیما از روی زمین و فرود آن می تواند تا حدودی ترسناک باشد و آن هم به علت ایجاد وحشت در میان مسافران با ایجاد کوچکترین هیاهو می باشد.

خلبان های تجاری به علت امید هزاران مسافر برای سالم رسیدن به مقصد و باور این امر که جان هزاران نفر در گرو عملکرد خوب آن هاست، استرس زیادی را تحمل می کنند.
موقعیت های بد نظیر آب وهوای نامساعد و یا خرابی تجهیزات نیز از زمان هایی هستند که این افراد باید استرس زیادی را تحمل کرده و شرایط را با خونسردی مدیریت کنند و از فاجعه های بزرگ جلوگیری کنند.

۴. کار در معدن، ۷۱۳۲۰ دلار

بدون شک تاریکی اعماق زمین می تواند ترسناک و ناامیدکننده باشد، علی الخصوص زمانی که این افراد مجبورباشند تا ساعات طولانی در زیرزمین بدون هوای تازه، کار کنند.
آن ها در امکانات محدود فعالیت می کنند و خطر به دام افتادن در معادن بسیار بالا می باشد.
این افراد بیش از سایر مردم امکان ابتلا به انواع مختلف بیماری بر اثر استنشاق گردوغبار ذغال سنگ را دارا می باشند.
علاوه بر تمام موارد استرس زا فوق، امکان اخراج این کارگران در هر زمان، یکی از نگرانی های بزرگ این کارکنان می باشد.

۵. مدیریت اجرایی، ۵۸۰۰۰دلار

تبدیل شدن به یک رهبر تجارت، نیازمند تلاش و توانایی رهبری سایر افراد به منظور کسب نتایج مفید می باشد.

حقوق بالای این شغل تا حد زیادی وسوسه انگیز است اما این حقوق به سادگی به دست نمی آید و نیازمند تحمل استرس زیاد و ثابت برای حفظ شهرت شرکت در بازار رقابتی می باشد.

همچنین این افراد باید با دقت زیادی کار و وظایف زیردستان خود را تحت نظارت داشته باشند، زیرا در صورت بروز هرگونه خطا مدیران اجرایی اولین افرادی هستند که سرزنش و حتی اخراج خواهند شد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات