وقتی مصیبت آپارتمان نشینی با بوی فاضلاب درمی آمیزد!

به گزارش افکارنیوز ، اتفاقات به شرح زیر است:

۱- مدتی است قبض هایی از سوی ادارات آب و فاضلاب مناطق تهران برای مشترکان به منظور پرداخت مبلغ ۵۰۰ هزارتومان به عنوان پرداخت اولیه بابت وصل به شبکه سراسری فاضلاب شهر دریافت شده است. تا اینجای کار، دست شرکت آب و فاضلاب درد نکند که بالاخره کار را هر چند با تاخیر بالاخره به یک جایی رساند.

۲- اما مشکل دقیقا از همین جا شروع شد؛ آن هم برای آپارتمان نشینان پایتخت و به ویژه مدیران ساختمان ها که از بد حادثه، همای سعادت داشتن «خانه دربستی» از سرشان پر کشیده و چاره ای جز زندگی در آپارتمان و تحمل بدبختی های زندگی عمدتا تحت «قانون جنگل» را ندارند. از رعایت نکردن بسیاری از حقوق شهروندی که چه عرض شود، حقوق انسانی در آپارتمان ها که بگذریم، می رسیم به «مصیبت جانکاه» پول جمع کردن از ساکنان برای انجام امور ساختمان که از قضا آخرین فقره آن، همین پرداخت مبلغ اشتراک فاضلاب است که تا مدیر فلک زده یک آپارتمان نباشید، عمق فاجعه را درک نخواهید کرد، و در این مورد خاص ظاهرا شرکت آب و فاضلاب هم بدون توجه به «لایه های تودرتوی فرهنگ قناس آپارتمان نشینی در پایتخت» ، مشترکان به ویژه مدیران ساختمان ها را حسابی «نقره داغ» کرده است.

۳- ماجرا خیلی ساده است؛ مهلت پرداخت ۵۰۰ هزار تومان اولیه توسط هر مجتمع ۱۰ روز بوده و پس از پایان ۱۰ روز که قطعا حدس زده اید همسایگان محترم! هیچ گونه همکاری ای با مدیر نگون بخت برای جمع آوری پول نکرده اند، اخطاریه ای به همراه قبض جریمه ۲۰۰ هزارتومانی، صبح اول وقت باز هم توسط همان مدیربخت برگشته رویت می شود و اینکه «اگر نپردازید باز هم جریمه می شوید. »

۴- حق با شماست؛ «از ماست که بر ماست! » بالاخره ظاهرا تا زور نباشد، ما، دست کم در زمینه آپارتمان نشینی و تشریک مساعی برای اداره محل زندگی مان «فرهنگ دار» نمی شویم و «خلایق هرچه لایق» ، اما ضمن حواله کردن همسایگان محترم به کرام الکاتبین به دلیل ایراد ضررهای مالی و معنوی به مدیران محترم ساختمان ها، جای طرح چند پرسش از مسئولان شرکت محترم آب و فاضلاب باقیست؟

الف: اگر شما جای مادر پا به سن گذاشته امثال بنده بودید که تنها مالک حاضر در آپارتمان و از بد حادثه مدیر آن هم هست و باقی واحدها سالی سه بار مستاجر عوض می کنند و دسترسی به صاحبخانه ها از تعقیب و دستگیری مجرمان توسط اینترپل سخت تر است، چه می کردید؟

ب: وقتی بعد از یک ماه گارآگاه بازی بالاخره مالک مربوطه را یافتید و با این پاسخ مواجه شدید که «باید از جیب خودتان می گذاشتید» و در ضمن این هزارمین باری می بود که باید از جیبتان می گذاشتید و روی یخ می نوشتید، چه می کردید؟

ج: فکر نمی کنید مهلت داده شده برای پرداخت اولیه با توجه به مصیبت نامه ای که تنها بخشی از شرح آن رفت، برای این شهر درندشت کمی غیرمنصفانه باشد و ایضا جریمه ۲۰۰ هزارتومانی! (البته طبق آخرین اخبار فعلا در برخی مناطق بخشوده شده است. )

د: چقدر از طریق رسانه های جمعی برای مردم درباره نحوه اجرای این طرح توضیح داده و اهمیت آن بیان و مردم آگاه شده اند؟

ه: ظاهرا مصیبت بعدی این است که پس از پرداخت اشتراک اولیه و جریمه مربوطه، باز هم مدیران نگون بخت ساختمان ها باید باقی مبلغ حق اشتراک را ماهانه از همان همسایگان محترم! دریافت و پس از جمع آوری به حساب شرکت آب و فاضلاب بریزند. فکر نمی کنید بهتر باشد پس از پرداخت مبلغ اولیه هر مالکی خودش برای پرداخت ادامه اقساط اقدام کند تا مدیر ساختمان قبض روح نشود. مادر پا به سن گذاشته ما و خیلی از مدیران ساختمان ها طاقت این مصیبت را دیگر ندارند؛ پس تا دیر نشده فکری کنید یا اگر فکری کرده اید دست کم مردم را در جریان بگذارید و حتی اگر اطلاعات ما اشتباه است روشنمان کنید! مسئولان محترم هم برای دیدن سردرگمی مردم می توانند سری به ادارات مربوطه بزنند!
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات