مدیر عامل آبفای کشور از احتمال افزایش تعرفه های آب در سال آینده خبر داد و گفت: مشترکان پرمصرف، قیمت واقعی آب را پرداخت می کنند.

به گزارش افکارنیوز ، حمیدرضا جانباز پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از پروژه های آب رسانی در هرمزگان گفت: با توجه به بالا بودن هزینه های تامین آب شرب نسبت به تعرفه ها و ضرورت کاهش مصرف آب، درصدد منطقی کردن تعرفه ها هستیم و این پیشنهاد در ستاد هدفمندی یارانه ها نیز مطرح شده است.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۱۷ درصد از قیمت تمام شده آب از محل قبوض توزیع شده میان مشترکان شهری و ۳۰ درصد قیمت آب را از مشترکان روستایی دریافت می کنیم که با این تعرفه ها چرخه اقتصادی آب معیوب بوده و تغییر تعرفه ها یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

این مقام کشوری تصریح کرد: در صدد هستیم تعرفه های آب را به شیوه ای مدیریت کنیم که مشترکان پرمصرف سهم بیشتری از قیمت واقعی آب را بپردازند و از محل این اضافه دریافت بتوانیم هزینه های مربوط به تامین، نگهداری و پایداری تاسیسات آب و فاضلاب را در دستور کار قرار دهیم که این مهم نیازمند عزم جدی و تعامل دولت و مجلس است.

به گفته مدیر عامل آبفای کشور، در واقعی سازی تعرفه ها موضوعاتی نظیر کیفیت و کمیت آب مناطق، نزدیکی و دور بودن منابع آبی به شهرها، نوع اقلیم مناطق و هزینه های انتقال آب نیز در قالب تعرفه های جدید تعریف می شود.

جانباز تاکید کرد: اگر به دنبال افزایش و پایداری خدمات آبرسانی هستیم، بایستی تعرفه ها متناسب با هزینه های اجرایی شده، و مشترک تعرفه واقعی آب را پرداخت کند که این عین عدالت در پرداخت است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات