رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: فاز دوم هدفمندی یارانه ها در بودجه ۹۳ پیش بینی شده و اجرا خواهد شد که احتمال حذف پرداخت یارانه نقدی و دادن سبد کالایی به جای آن وجود دارد.

به گزارش افکارنیوز ، غلامرضا مصباحی مقدم در حاشیه نشست اعضای شورای عالی گفت وگو در جمع خبرنگاران در خصوص چگونگی اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها در لایحه بودجه سال آینده کشور اظهار داشت: بحث هدفمند سازی یارانه ها در لایحه بودجه ۹۳ دولت پیش بینی شده و مجلس نیز این موضوع را به نتیجه رساند.

وی با ابراز تأسف از عدم حضور وزرای دولت در نشست شورای گفت وگو تصریح کرد: این سومین نشست شورا بوده و به نظر می رسد وزرا باید شرکت می کردند و نبود آنها باعث تعجب اعضاء و بخش خصوصی است و این انتظار این است که وزرای دولت خود را مقید به حضور در جلسات بخش خصوصی بدانند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه با توجه به کنترل نقدینگی و کاهش تورم، شیوه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها در سال آینده چگونه خواهد بود، بیان داشت: در حال حاضر چیزی به صورت نهایی وجود ندارد و باید سناریوهای مختلف در این راستا بررسی و در نهایت جمع بندی شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پاسخ به این سؤال که احتمال جایگزین شدن سبد کالایی به جای پرداخت یارانه نقدی در راستای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها وجود دارد، اظهار داشت: احتمال همه چیز وجود دارد و البته پیشنهادی به دست ما نرسیده و نمی توان داوری کرد و مسلم این است که کنترل نقدینگی و کاهش تورم با پرداخت سبد کالایی امکان پذیر تر است و باید در این راستا پیشنهاد دولت را به صورت شفاف دریافت کرد و بعد از آن تصمیم گیری کرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات