تناقض گویی؛

در حالی که تنها دو روز به ارائه بودجه ۹۳ باقی مانده بین اظهارات مقامات ارشد دولت و چهره های شاخص مجلس تناقضاتی وجود دارد و مشخص نیست لایحه فاز دوم هدفمندی به صورت جداگانه ارائه می شود یا در لایحه بودجه ۹۳.

به گزارش افکارنیوز ، در حالی که تا دو روز دیگر دولت یازدهم باید لایحه بودجه سال ۹۳ را تقدیم مجلس کند اظهارات ضد و نقیضی از سوی مسئولان دولتی مطرح می شود؛ به نحوی که شب گذشته مسعود نیلی مشاور اقتصادی رئیس جمهور در یک برنامه زنده تلویزیونی اظهار داشت: مشغول مطالعه در خصوص نحوه اجرای فاز دوم هدفمند کردن یارانه ها هستیم و به طور قطع لایحه هدفمند کردن به طور جداگانه تقدیم مجلس می شود.

وی با تاکید بر اینکه قیمت حامل های انرژی و به خصوص بنزین امسال گران نمی شود بر اجرای فاز دوم قانون هدفمند کردن یارانه ها در سال آینده تاکید کرد و همچنین گفت: این قانون در یک لایحه جداگانه به مجلس ارائه می شود.

اما صبح امروز و در حاشیه نشست شورای گفت وگو غلامرضا مصباحی مقدم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: فاز دوم هدفمندی یارانه ها در بودجه ۹۳ پیش بینی شده و اجرا خواهد شد و احتمال حذف پرداخت یارانه نقدی و دادن سبد کالایی به جای آن وجود دارد.

تناقض گویی بین مسئولین دولتی و همچنین نمایندگان مجلس در خصوص بودجه سال ۹۳ به همین جا ختم نمی شود چرا که در حالی تنها دو روز به ارائه لایحه بودجه ۹۳ باقی مانده است که اطلاعات دقیقی در آن وجود نداشته است و تنها برخی گمانه زنی ها درباره جزئیات لایحه بودجه ۹۳ منتشر شده است.

روز گذشته محمد نهاوندیان ویژگی های لایحه بودجه ۹۳ را واقع بینانه، شفاف و همچنین ضد تورمی اعلام کرد و گفت: جلسات فوق العاده و روزانه در دولت برای ارائه لایحه بودجه ۹۳ به موقع در حال برگزاری است و همچنین تلاش می شود این لایحه به نحوی تنظیم شود تا در سال آینده شاهد رشد اقتصادی مثبت باشیم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات