نظر به درج مطلبی در آن سایت خبری با عنوان «همراه اول، همراه نیست! » در روز یکشنبه ۱۰ آذرماه نکات ذیل جهت روشن شدن موضوع ارائه می شود؛ خواهشمند است توضیحات زیر در اسرع وقت منتشر شود.

۱. مطلب مذکور، مطلب جدیدی نیست و نگارنده مطلب با جمع آوری چند مطلب انتقادی قبلی درج شده در رسانه های دیگر که البته در بخش هایی به سایر اپراتورها نیز مربوط می شود، برند این اپراتور را زیر سوال برده است. به عنوان مثال بحث مربوط به اینترنت همراه اول در تاریخ ۲۵ آبان ماه در" بولتن نیوز" تحت عنوان" پیشنهاد برای جایگزینی خدمات چاپار به جای اینترنت همراه اول" منتشر شده است.

۲. از آنجا فناوری شبکه تلفن همراه اپراتورهای اول و دوم کشور در زیر مجموعه نسل ۲ می باشد و هنوز مجوز راه اندازی نسل های بالاتر از سوی نهادهای ذیربط صادر نشده است، طبعاً سرعت اینترنت آنها نیز در حد بالایی نیست، ولی با تست های صورت گرفته توسط سازمان های ناظر، سرعت اینترنت همراه اول در حد خوب گزارش شده است.

۳. در خصوص ادعای در اختیار قراردادن اطلاعات مشترکین به شرکت¬های تبلیغاتی نیز باید گفت در همان برهه زمانی، نهادهای نظارتی موضوع را پیگیری کردند و هیچ مدرکی دال بر قصور اپراتورها در این ماجرا یافت نشد.

۴. ارتباط دادن تبادل پیامک های تبریک نوروز ۸۹ اپراتورها و درآمد حاصل از آن به توسعه شبکه، کمی نامأنوس به نظر می رسد؛ جهت اطلاع، کافیست بدانیم که همراه اول در ۱۹ماه گذشته بیش از ۱۶۰۰میلیارد تومان فقط صرف نوسازی، توسعه و ارتقای کیفیت شبکه خود کرده است.

۵. همانطور که در گزارش اشاره شده است، وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات به صورت جدی پیگیر رفع مشکلات اپراتورهای تلفن همراه کشور هستند و طبق بررسی های بعمل آمده که نتایج آن مهرماه منتشر شد تقریباً در همه شاخص ها، وضعیت شبکه همراه اول بالاتر از حد تعیین شده و استاندارد بوده است.

۶. از آنجا که اعتقاد داریم یکجانبه نگری با جمع آوری داده های بعضاً غیرمرتبط و نتیجه گیری از آن، هیچگونه کمکی به ارتقای کیفیت شبکه و خدمت رسانی اپراتورهای تلفن همراه کشور نمی کند؛ چشم انتظار نقدهای منصفانه و ارائه راهکارهای مفید آن سایت خبری در امر خطیر خدمت رسانی به مشترکین ارجمند همراه اول هستیم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات