معاون بهره برداری و مدیریت شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت در ارتباط با مشکلاتی که کاربران در زمینه اینترنت تلفن همراه (GPRS) دارند خاطرنشان کرد: در حال حاضر سایت های مختلف تغییرات بسیاری نسبت به سال های قبل کرده اند و به دلیل خدمات مختلف وبی که در صفحه اول آن ها ارائه شده این صفحات سنگین و سرعت باز شدن آن ها پایین آمده است.

به گزارش افکارنیوز ، حسن کریمی در پاسخ به این سوال که مشکلاتی که کاربران در حوزه اینترنت تلفن همراه با آن مواجه هستند، به شرکت ارتباطات زیرساخت بازمی گردد یا به پهنای باند اپراتورها؛ توضیح داد: اپراتورهای تلفن همراه برای ما با سایر شرکت های ارائه کننده خدمات اینترنت تفاوتی ندارند و در این میان ما به هر یک از این شرکت ها که درخواست پهنای باند داشته باشد پهنای باند لازم را واگذار خواهیم کرد.

وی با اشاره به درخواست های فعلی اپراتورهای اول و دوم برای ارائه خدمات نسل سوم ارتباطی (۳G) اظهار کرد: در صورت دسترسی این اپراتورها به فن آوری نسل سوم قطعا سرعت ارائه اینترنت کاربران به مراتب افزایش خواهد یافت.

کریمی در پاسخ به این سوال که کاربرانی که از سیم کارتهای فعلی این اپراتورها استفاده می کنند با چه کیفیتی مواجه خواهند بود توضیح داد: قطعا می توان روی این نسل هم بحث افزایش سرعت را پیگیری کرد و تا جایی که اطلاع داریم اکنون اقداماتی در این زمینه در دست انجام است.

معاون شرکت ارتباطات زیرساخت ادامه داد: البته باید به این نکته هم توجه داشت که به عنوان مثال صفحه ای که کاربران سه سال پیش استفاده می کردند صفحه ساده ای بود که دسترسی به آن ساده تر بود اما امروزه صفحه های وب در صفحه اول خود انواع امکانات مدیا را مورد استفاده قرار می دهند که این موضوع باعث می شود حجم این صفحات سنگین شده و صفحه دیرتر بالا آمده و در نتیجه کاربران فکر کنند که سرعت اینترنت پایین است.

وی در ادامه از کاربرانی که بر این باورند که با وجود و افزایش پهنای باندی که در کشور ایجاد شده سرعت اینترنت آن ها تغییر چشمگیری نداشته، اظهار کرد: خواهش ما این است که این کاربران حتما سرعت خود را تست کنند چرا که این تست به آن ها نشان خواهد داد که سرعت اینترنت افزایش یافته است اما همان طور که گفتم به همان اندازه که سرعت اینترنت افزایش یافته نیازمندی های صفحات وب برای باز شدن هم افزایش یافته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمام اپراتورها تلاش خود را به کار می گیرند تا خدمات اینترنتی بهتری به کاربران خود ارائه کنند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات