در حالی که وزیر ارتباطات قرار است امروز در ۴ شبکه برتر اجتماعی داخلی عضو و آنلاین شود، یکی از فعالان شبکه های اجتماعی ابهاماتی را در خصوص معیار انتخاب وزیر برای تعیین شبکه های پرمخاطب داخلی بیان کرد.

به گزارش افکارنیوز ، حضور وزیر ارتباطات در شبکه های اجتماعی داخلی تاکنون بازتاب های مختلفی داشته است؛ وزیر قرار است امروز در ۴ شبکه داخلی به صورت آنلاین با مخاطبان ارتباط برقرار کند.

در این رابطه امیر قاسمی یکی از فعالان شبکه های اجتماعی داخلی در گفت وگو با فارس گفت: آن طور که اعلام شده بود هدف وزیر از این اقدام حمایت از جوانان ایرانی در شبکه های اجتماعی و تقویت شبکه های اجتماعی داخلی بوده است.

وی گفت: از این رو اعلام شده بود که وزیر در چند شبکه اجتماعی برتر که بیش از دیگران دارای مخاطب هستند، عضو خواهد شد.

مدیرمسئول شبکه اجتماعی هم میهن گفت: اما اکنون که جزئیات و نام شبکه های اجتماعی اعلام شده این پرسش پیش آمده که انتخاب این شبکه ها از روی چه معیاری بوده است.

وی ادامه داد: شبکه اجتماعی هم میهن پس از شبکه اجتماعی کلوپ در رتبه بندی الکسا دومین شبکه پرمخاطب ایرانی است و سپس شبکه اجتماعی افسران در مقام سوم قرار دارد.

مدیرمسئول شبکه اجتماعی هم میهن افزود: همچنین هم میهن در رتبه بندی الکسا از بین ۳۰۰ هزار سایت ایرانی رتبه ۷۰ را دارد و در سال ۸۹ و ۹۰ در جشنواره رسانه های دیجیتال عنوان برترین شبکه اجتماعی را کسب کرده است.

این فعال فضای مجازی ادامه داد: از این رو عضویت وزیر برخی شبکه ها که از نظر رتبه بندی و شناخته شدن در مقام های پایان تری قرار دارد در معیارهای گزینش شبکه های اجتماعی برتر ابهام هایی ایجاد کرده است.

وی توضیح داد: برای مثال هم اکنون یکی از این شبکه ها که چندان هم شناخته شده نیست ۶ هزار صفحه دارد در حالیکه شبکه هم میهن با ۹ میلیون صفحه ماهانه ۶ میلیون مخاطب دارد و روزانه ۲۰۰ هزار نفر از این شبکه بازدید می کنند.

قاسمی تأکید کرد: از سوی دیگر وزیر هدف خود را از عضویت در شبکه های اجتماعی ایرانی، حمایت از آنها اعلام کرده بود در حالی که برخی از شبکه هایی که اکنون وزیر در آنها صفحه ایجاد کرده مستقل نیستند و به برخی ارگان های رسمی وابستگی دارند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات