ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به منظور جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق طرح شبنم را که منسوخ شده است دوباره برای بازنگری در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش افکارنیوز ، حقیقی رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حاشیه نشست مشترک دبیران کمیسیون استان های سراسر کشور درباره طرح شبنم گفت: طرح شبنم یا همان کد رهگیری با هدف کنترل ورود و خروج کالا به منظور جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق در کشور به مرحله اجرا گذاشته شد.

وی تصریح کرد: این طرح اگرچه دارای معایبی می باشد اما نقش اثرگذاری بر روی رهگیری کالا برای جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق به کشور دارد در شرایط فعلی برای کنترل و جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق ایران کد وجود دارد که کار آن رهگیری کالا از محل مبدأ تا مقصد است.

حقیقی افزود: ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیگیر بحث بازنگری در طرح شبنم و رفع معایب آن است زیرا این طرح ابزاری مهم برای جلوگیری از قاچاق کالا به کشور است. ما هیچ مخالفتی با اصل موضوع که همان طرح شبنم می باشد نداریم بلکه مخالفت ما مربوط به نحوه اجرای آن است.

حقیقی تأکید کرد: موضوع طرح شبنم ایده ای مناسب است که از سوی مسئولان به مرحله اجرا گذاشته شد.

رئیس ستاد مرکزی قاچاق کالا و ارز در رابطه با عمده ترین کالای مورد قاچاق در کشور گفت: بخش عمده قاچاق کالا مربوط به سوخت می باشد که این کالا بیشتر از طریق شهرهای بندری مورد قاچاق برخی از افراد سودجو قرار می گیرد.

وی در رابطه با قاچاق برخی از کالاهای ممنوعه به کشور گفت: بعد از قاچاق سوخت ورود کالاهای قاچاق ممنوعه به کشور رتبه بعدی را به خود اختصاص داده ضمن آنکه در بحث قاچاق کالا برخی از کالا ها مانند البسه به جای ورود از مسیر قانونی به صورت قاچاق وارد کشور می شود.

***قاچاق ۳۴۳ هزار یورو اشیاء عتیقه به اروپا

حقیقی در خصوص قاچاق اشیاء عتیقه به اروپا گفت: طی ۹ ماهه سال ۲۰۱۳ میلادی بالغ بر ۳۴۳ هزار یورو اشیاء عتیقه از کشور به اروپا قاچاق شده که متأسفانه این رقم از مرزهای رسمی قاچاق شده است.

وی در پایان گفت: با وجود ۸ هزار و ۷۰۰ کیلومتر مرز آبی دریایی و مناطق صعب العبور بحث کنترل قاچاق کالا نیازمند همیاری و همکاری همه دستگاه ها است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات