وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات گفت: دولت یازدهم دو اولویت داشت، اکنون که از شیب تند رشد تورم کاسته شده و امیدواریم به زودی سیر نزولی داشته باشد، از دو هفته پیش دولت به موضوع ایجاد اشتغال وارد شده است.

به گزارش افکارنیوز ، نشست مشترک وزیر ارتباطات و معاون علمی و فن آوری ریاست جمهوری با شرکتهای دانش بنیان در پارک علم و فن آوری پردیس برگزار شد.

محمود واعظی در این نشست با اشاره به همکاری نزدیک بین وزارت ارتباطات و معاونت علمی رئیس جمهور، اظهار امیدواری کرد که بتوانند گام های بزرگی را بردارد.

وی گفت: وزارت ارتباطات از پژوهش و تحقیق بومی که منتج به تولید داخلی شود، حمایت خواهد کرد.

واعظی افزود: رئیس جمهور بارها حمایت خود را از شرکت های دانش بنیان به عنوان اولویت های اصلی عنوان کرده است.

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات تاکید کرد: وزارت ارتباطات به هیچ وجه بنای تصدی گری ندارد بلکه باید بستر را مهیا کند تا بخش خصوصی فضای سرمایه گذاری را مناسب ببیند.

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات گفت: وظیفه دولت تنها حمایت از بخش خصوصی و سرمایه گذاری و نظارت و ایجاد هماهنگی است.

واعظی گفت: معتقدیم هرچه بیشتر به بخش خصوصی مجال کار داده شود شاهد شکوفایی بیشتری در کشور خواهیم بود.

وی ادامه داد: طبق پیش بینی ها ۴۸ تا ۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه ICT تا پایان برنامه پنجم لازم است که از این میزان ۱۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان توسط دولت در زیرساخت سرمایه گذاری خواهد شد و مابقی را بخش خصوصی سرمایه گذاری خواهد کرد.

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات همچنین افزود: از دیگر برنامه های وزارت ارتباطات برقراری ارتباط نزدیک با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی است.

وی توضیح داد: هم اکنون فارغ التحصیلان زیادی در حوزه ICT در کشور وجود دارند و بسیاری از متقاضیان پذیرفته شده در کنکور نیز علاقه مند به تحصیل در حوزه های مرتبط با ICT هستند.

واعظی اضافه کرد: سرمایه دیگری برای ایران وجود دارد که از آن غافل بودیم و آن ایرانیان خارج از کشور هستند که اغلب آنها نیز علاقه مندند تحقیقات خود را در اختیار مراکز علمی و تحقیقاتی کشور قرار دهند.

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات تاکید کرد: باید از فرصتی که ایرانی های خارج از کشور به ایران سفر می کنند استفاده کنیم و رایزنی های علمی با آنها داشته باشیم.

واعظی تصریح کرد: همچنین دولت دو اولویت مهم در دستور کار داشت؛ نخست مهار تورم که از زمان شروع به کار دولت، تیم اقتصادی بیشترین تلاش خود را در این حوزه انجام داد و در نتیجه از شیب تند رشد تورم کاسته شد که امیدواریم به زودی شاهد سیر نزولی باشیم.

وی ادامه داد: پس از مهار تورم ۲ هفته است که دولت در موضوع ایجاد اشتغال وارد شده و در این راستا از معاونت ها و وزارتخانه ها از جمله وزارت ارتباطات توقع همکاری و ارائه راهکارهای تحول آفرین دارد.

واعظی اضافه کرد: در این زمینه در وزارت ارتباطات در حال انجام بررسی های لازم هستیم که زمینه اشتغال بیشتر را با همکاری وزارت ارتباطات در دولت فراهم کنیم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات