معاون وزیر نفت با اشاره به افزایش مصرف گاز به دنبال ورود جبهه های سرد به کشور، اعلام کرد: در صورت خودداری مشترکان خانگی از صرفه جویی در مصرف گاز، احتمال افت شدید فشار گاز در مصارف خانگی وجود دارد.

به گزارش افکارنیوز ، همزمان با زمستانی شدن آب و هوا در اکثر استان های نیمه شمالی کشور، شرکت ملی گاز نسبت به مصرف افسار گسیخته گاز طبیعی در بخش خانگی و تجاری هشدار داده است.

از این رو همزمان با عدم انتشار آخرین وضعیت مصرف گاز بر روی سایت شرکت ملی گاز ایران، مدیرعامل این شرکت شرط عدم افت فشار و قطعی گاز مشترکان خانگی و تجاری را صرفه جویی اعلام کرده است.

حمیدرضا عراقی مدیرعامل شرکت ملی گاز با اشاره به افزایش قابل ملاحظه مصرف گاز طبیعی کشور در چند روز گذشته تاکنون، گفت: مشترکان خانگی برای جلوگیری از افت فشار گاز خانگی در مصرف این حامل انرژی صرفه جویی کنند.

معاون وزیر نفت با اعلام اینکه در صورت خودداری مشترکان از صرفه جویی، احتمال افت شدید فشار گاز در مصارف خانگی وجود خواهد داشت، تصریح کرد: در صورت کاهش مصرف و رعایت صرفه جویی مشکلی در تامین مطمئن گاز مصرفی خانگی وجود نخواهد داشت.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: محدود کردن مصارف نیروگاه ها، صنایع بزرگ و کوچک، پالایشگاه ها، مجتمع های پتروشیمی و در نهایت شبکه خانگی از راهکارهای شرکت ملی گاز در صورت رعایت نشدن صرفه جویی است.

اخبار تکمیلی ارسال می شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات