با ورود فراوان انواع مرکبات از باغات شمال به بازار قیمت این میوه ها کاهش خوبی داشته است اما همچنان میوه هایی مانند سیب و انار و خرمالو در اوج هستند.

به گزارش افکارنیوز ، بعد از اوج گرفتن قیمت انواع میوه در بازار که ماه ها ادامه داشت، بالاخره با ورود مرکبات شمال، قیمت این میوه در بازار متعادل شد.

کاهش قیمت مرکبات در بازار متاثر از تولید فراوان مرکبات در سال جاری است که نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی دارد

عنایت الله بیابانی دیروز به خبرنگار فارس، گفت: امسال ۴.۸ میلیون تن مرکبات برداشت می شود که بیش از نیاز داخل بوده و هیچ گونه نیازی به واردات نخواهیم داشت.

بیابانی ذخیره سازی مرکبات شب عید را به قیمت ۱۶۰۰ تا ۱۶۵۰ تومان عنوان و پیش بینی کرد قیمت مرکبات در ایام عید نسبت به همه میوه ها کمتر خواهد بود.

گزارش میدانی حاکی است، قیمت مرکبات نسبت به ۲۰ روز گذشته کاهش زیادی داشته به طوری که هرکیلو گرم پرتقال، نارنگی و لیموشیرین در میادین میوه و تره بار ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان است و در برخی مغازه ها و روی وانت های کنار خیابان، کیلویی ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان به فروش می رود.

گزارشی از قیمت سایر میوه ها در سطح شهر تهران حاکی است، هر کیلوگرم پرتقال ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان، نارنگی ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان، لیمو شیرین ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان، کیوی ۴۰۰۰ تومان، انار ۴۵۰۰ تومان، انگور ۳۰۰۰ تومان، سیب ۵۰۰۰ تومان، خرمالو ۴۰۰۰ تومان، به ۵۰۰۰ تومان، موز ۴۰۰۰ تومان، نارنگی یافا ۳۵۰۰ تومان، هندوانه ۱۰۰۰ تومان، گوجه ۲۵۰۰ تومان، خیار ۳۰۰۰ تومان و گلابی ۶۰۰۰ تومان به فروش می رود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات