قائم مقام وزیر نیرو با اعلام اینکه فاز اول مطالعه برای انتقال آب دریای خزر به سمنان انجام شده است، گفت: انتقال ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب برای مصارف شرب و صنعت در این طرح مدنظر قرار دارد.

به گزارش افکارنیوز ، ستار محمودی با بیان اینکه طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان در اواخر سال ۸۸ مطرح شده بود، گفت: این طرح به نحوی بود که مطالعه و اجرای آن به صورت همزمان دنبال می شد که با هم شروع شوند. زمانی هم که وزارت نیرو کار را دنبال می کرد بحث انجام یک فاز مطالعاتی طرح بود.

قائم مقام وزیر نیرو با اشاره به اینکه بعدها کار دست به دست شد اظهارداشت: طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان با هدف تامین آب شرب و نیاز صنعت به میزان ۲۰۰ میلیون مترمکعب بوده است. با این حال در حال حاضر یک فاز مطالعاتی این طرح به اتمام رسیده است.

محمودی خاطرنشان کرد: هم اکنون فاز اول مطالعاتی طرح برای تایید در اختیار شرکت مدیریت منابع آب ایران قرار گرفته است. به صورت کلی موضوع انتقال آب بین حوضه ها در تمام دنیا انجام می شود.

وی با تاکید بر وجود مباحث زیست محیطی درباره طرح انتقال آب دریای خزر به مرکز ایران تصریح کرد: ابتدا باید آب دریا شیرین و سپس منتقل شود. این روش اجرای طرح هم اکنون مورد تایید سازمان محیط زیست نیز است.

این مقام مسئول در وزارت نیرو با اشاره به این موضوع که ممکن است در فاز دوم مطالعاتی، طرح نیاز به تغییراتی داشته باشد گفت: در انتقال آب دریا به مرکز کشور مسائل مختلفی باید مدنظر قرار گیرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات