قیمت و کیفیت میوه با نزدیکی به ایامی مانند شب یلدا که باعث بالا رفتن حجم تقاضا برای آن می شود، دستخوش تغییراتی می شود. تغییراتی که باعث ایجاد دسته های متفاوت قیمت و کیفیت انواع میوه از جمله میوه تزئینی سبدگل، میوه درجه یک برای مصرف خانگی و میوه مصرفی با کیفیت متوسط در بازار می شود.

به گزارش افکارنیوز ، تقاضا برای خرید میوه در نزدیکی شب یلدا با هدف رفع نیاز خوراکی و همچنین تزیین سبدهای گل افزایش می یابد.

خرید میوه برای تزیین سبدهای گل که برای تازه عروسان تهیه می شود به صورت دانه ای و کیفیت آن بسیار بالا است تا نمای زیبایی به سبد گل دهد. از این رو میوه های مصرفی در این سبدها به صورت جدا خریداری می شوند که قیمت بیشتری از قیمت میوه برای مصرف خوراکی دارد. برخی از میوه های مورد استفاده در سبدهای تزیینی میوه های ممنوعه است. در این سبدهای گل از آناناس، کیوی، موز، نارنگی، پرتقال، سیب، انار و هندوانه استفاده می شود.

قیمت میوه های سبد تزیین گل

در حال حاضر هر دانه آناناس ۲۲ هزار تومان، کیوی درجه یک کیلویی ۲۸۰۰ تومان، موز درجه یک کیلویی ۳۰۰۰ تومان، نارنگی درجه یک کیلویی ۲۷۰۰ تومان، پرتقال درجه یک کیلویی ۳۵۰۰ تومان، سیب درجه یک کیلویی ۴۰۰۰ تومان، انار درجه یک کیلویی ۳۵۰۰ تومان و هندوانه درجه یک کیلویی ۲۵۰ و ۷۵۰ تومان در میادین میوه و تره بار تهران به فروش می رسد. البته قیمت آناناس در سطح شهر به ۳۰ هزار تومان هم ریسده است.

از سوی دیگر میوه خوراکی در سطح شهر از کیفیت و قیمت کمتری نسبت به میوه های تزیینی سبدهای گل برخوردار است زیرا کیفیت میوه برای مصرف خوراکی درجه بندی دارد.

قیمت میوه در میادین

در حال حاضر پرتقال در سطح میادین کیلویی ۹۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان به فروش می رسد. به عنوان مثال پرتقال با کیفیت در منطقه شرق تهران به گفته فروشنده یک واحد صنفی کیلویی ۳۰۰۰ تومان خریداری و کیلویی ۳۵۰۰ تومان به فروش می رسد.

قیمت میوه در سطح شهر

همچنین در سطح شهر سیب قرمز کیلویی ۵۰۰۰ تومان، موز کیلویی ۳۵۰۰ تومان، هندوانه کیلویی ۱۲۰۰ تومان و نارنگی کیلویی ۳۰۰۰ تومان به فروش می رسد که به گفته فروشنده آن هر کیلو سیب قرمز ۴۳۰۰ تومان، موز ۳۲۰۰ تومان، هندوانه ۱۰۰۰ تومان و نارنگی ۲۷۰۰ تومان از میدان خریداری می شود.

در کنار این محصولات سیب زمینی کیلویی ۲۵۰۰ تومان، گوجه فرنگی ۲۰۰۰ تومان و سبزی خوردن کیلویی ۱۵۰۰ تومان به فروش می رسد که قیمت خرید بنا بر فاکتور رسمی سیب زمینی کیلویی ۲۱۵۰ تومان، گوجه فرنگی ۱۰۰۰ تومان و سبزی خوردن کیلویی ۱۰۰۰ تومان است.

قیمت میوه وانتی

در کنار فروش مغازه فروش سیب زمینی وانتی کیلویی ۱۰۰۰ تومان، سیب قرمز ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان، موز ۲۵۰۰ تومان، گوجه ۱۰۰۰ تومان و کاهو ۱۰۰۰ تومان است.

بنا بر گفته های فروشندگان میوه سطح شهر امروز شنبه انار با کیفیت در میدان به آن صورت وجود ندارد که فروشندگان پیش بینی کرده اند برای شب یلدا هندوانه و انار خوب به طور حتم در میدان به فروش خواهد رسید.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات