یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل جلسه این کمیسیون برای بررسی لایحه بودجه ۹۳، از ارائه گزارش وزیر نفت و رییس صندوق توسعه ملی در جلسه صبح امروز کمیسیون خبر داد.

به گزارش افکارنیوز ، علی محمد احمدی اظهار کرد: آقای زنگنه در این جلسه درباره تحقق درآمدهای نفتی، نرخ ارز و میزان فروش صحبت کردند. دوستان دغدغه هایی در مورد میزان فروش نفت، میعانات و قیمت نفت داشتند اما وزیر نفت رقم ۱۰۰ دلار برای هر بشکه نفت را قیمت مناسب و قابل حصولی عنوان کردند.

وی افزود: در گزارش ارائه شده از سوی آقای زنگنه عنوان شد که در سال گذشته نفت خام یک میلیون و میعانات گازی ۳۰۰ هزار بشکه پیش بینی شده بود و این میزان در سال آینده نیز افزایش چندانی نداشته و تنها میعانات ۱۰۰ هزار بشکه افزایش داشته است.

نماینده مردم دهلران در مجلس ادامه داد: وزیر نفت در این جلسه گزارشی از عملکرد هفت، هشت ماه گذشته صادرات نفت دادند و گفتند که پیش بینی ها تقریبا تحقق یافته است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: آقای صفدر حسینی نیز در جلسه کمیسیون گزارشی از میزان منابع و مصارف صندوق و عملکرد آن ارائه کردند و گفتند که متاسفانه میزان واریز مازاد درآمدهای نفتی به صندوق حداکثر ۱۰ درصد تحقق یافته و باید با نگاه جدید به گونه ای عمل کنیم که به این میزان افزوده شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات