مشاور وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: بر اساس توافقنامه وزارت راه و شهرسازی و بنیاد شهید و امور ایثارگران مقرر شد ادارات کل راه و شهرسازی استان ها با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استانی نسبت به واگذاری زمین به آزادگان و جانبازان ۲۵ درصد به بالا و فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد به صورت مشاع با حداقل تفکیک اقدام کنند.

به گزارش افکارنیوز ، محمدرضا حامی دیندار اظهار کرد: خانواده شهدا و ایثارگران در بخش تأمین مسکن ایثارگران و تسریع در اجرای بند (ل) ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور می توانند بر اساس توافقنامه صورت گرفته به بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خود مراجعه و معرفی نامه خود را به ادارات کل راه و شهرسازی تحویل دهند تا مراحل کار آنها دنبال شود.

مشاور وزیر راه و شهرسازی و مسئول رسیدگی به امور ایثارگران تصریح کرد: با توجه به عنایت وزیر راه و شهرسازی به ساماندهی مسائل تأمین مسکن ایثارگران و تسریع در اجرای بند (ل) ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم، توافقنامه ای بین وزارت راه و شهرسازی و بنیاد شهید و امور ایثارگران منعقد و مقرر شد تا ادارات کل راه و شهرسازی استان ها با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استانی نسبت به واگذاری زمین به آزادگان و جانبازان ۲۵ درصد به بالا به صورت مشاع با حداقل تفکیک اقدام کنند.

وی گفت: در ابلاغیه ارسالی به ادارات کل راه و شهرسازی تصریح شده که تأمین مسکن فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد نیز در قالب واگذاری زمین به صورت گروهی (حداقل سه نفر به بالا) صورت گیرد.

حامی دیندار افزود: مقرر شده ادارات کل راه و شهرسازی بخشی از تأمین مسکن ایثارگران را از طریق ساخت زمین های در اختیار بنیاد شهید و امور ایثارگران با استفاده از تسهیلات پیش بینی شده در قانون بودجه کل کشور اجرا کنند که چگونگی ساخت آنها نیز به صورت شیوه نامه در اختیار ادارات کل قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: در ابلاغیه مذکور و توافق های صورت گرفته با بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح شده که اولویت واگذاری های مذکور با مشمولانی باشد که تاکنون از خدمات دولتی زمین و مسکن استفاده نکرده و خود و همسر آنها مالک واحد مسکونی یا زمین نباشند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات