وزیر نفت پاکستان، از مذاکرات با همتای ایرانی خود در مورد واردات ال پی جی، ساخت پالایشگاه و واردات نفت و محصولات نفتی از ایران خبر داد و گفت: خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان احتمالا طبق برنامه پیش نخواهد رفت.

به گزارش افکارنیوز ، شاهد خاقان عباسی وزیر نفت پاکستان گفت: خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان احتمالا طبق برنامه پیش نخواهد رفت، چرا که تحریم های آمریکا سرمایه گذاران احتمالی در این خط لوله را از تامین مالی احداث خط لوله در خاک پاکستان منصرف کرده است.

خاقان عباسی با توضیح اینکه ایران قبلا احداث بخشی از خط لوله که در خاک خود قرار دارد را به اتمام رسانده است، گفت: در صورتی که تحریم ها علیه ایران برداشته شود، تامین مالی بخش پاکستانی این خط لوله آسان تر خواهد شد.

این مقام پاکستانی اضافه کرد: تحریم های آمریکا سرمایه گذاران احتمالی را از مشارکت در این پروژه منصرف کرده است.

همچنین وی از به پایان رسیدن مطالعات امکان سنجی این خط لوله در خاک پاکستان خبر داد.

وزیر نفت پاکستان در مورد محدودیت های موجود برای این خط لوله افزود: با وزیر نفت ایران گفت و گو کرده ام.

قیمت گذاری گاز، تامین مالی بخش پاکستانی این خط لوله و دیگر مسائل مرتبط در نشست زنگنه و عباسی مورد بحث و مذاکره قرار گرفته است.

عباسی در مورد واردات ال پی جی (گاز مایع فشرده) گفت: در زمینه ساخت پالایشگاه و واردات نفت و محصولات نفتی از ایران با زنگنه گفت وگو کرده ام.

وی افزود: اسلام آباد در کنار خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان به دنبال منابع دیگر گاز برای تامین نیاز فزاینده این کشور به این حامل انرژی است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات