در بودجه ارائه شده به مجلس برای سال ۱۳۹۳، دولت مبلغ ۳۸۰۰ میلیارد تومان به عنوان یارانه نقدی و ۵۰۰۰ میلیارد تومان برای مابه التفاوت خرید تضامنی قیمت گندم و آرد در نظر گرفته است. با این وجود رییس اتحادیه نانوایان تهران معتقد است قیمت نان در سال آینده افزایش خواهد یافت.

به گزارش افکارنیوز ، محمدحسن نظری اظهار کرد: در حال حاضر هشت ماه از زمان ارائه ی نرخ مصوب نان برای سال ۱۳۹۲ گذشته است و واحد های صنفی همچنان با نرخ سال ۱۳۹۱ به کار خود ادامه می دهند.

وی تصریح کرد: نانوایان با توجه به افزایش هزینه های جانبی، دستمزد کارگر، حق بیمه و مالیات به نرخ فعلی معترض هستند، زیرا متحمل ضرر و زیان شده اند.

او تاکید کرد: در گفت وگوهای صورت گرفته با وزیر صنعت و تجارت به دنبال دریافت نرخ واحد جدید و رفع تورم ایجادی در نان هستیم، اما وزیر اعلام کرده که تا پایان سال نمی تواند نرخ مصوب را اعلام کند.

او در رابطه با ارقام اعلامی در بودجه سال ۱۳۹۳ گفت: این ارقام احتمالات است و اتحادیه به صورت رسمی از این ارقام خبر ندارد و هیچ گونه صحبت و مشورتی از اتحادیه خواسته نشده است.

رییس اتحادیه نانوایان تاکید کرد: در پایان سال جاری و اوایل سال آینده جلسات در رابطه با نرخ گذاری و موضوعات مرتبط برگزار خواهد شد و به احتمال زیاد قیمت نان در سال آینده افزایش خواهد یافت.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات