فیگارو خبر داد:

مدیرعامل رنو می گوید: قصد ما بازگشت به بازار ایران نیست، چرا که این بازار را هرگز ترک نمی کردیم بلکه ما قصد داریم بازار خود را در ایران توسعه دهیم.

گروه بین الملل: فیگارو می نویسد: با لغو تحریم ها علیه ایرانف رنو اکنون آماده است تا فعالیت خود را در ایران از ماه ژانویه آغاز کند. ، " ژیل نورمان" ، مدیر عملیات شرکت خودرو سازی" رنو" در آسیا و اقیانوسیه، در یک کنفرانس تلفنی گفت: ما منتظریم تا تحریم ها به طور موثری لغو شود و پیش بینی می کنیم که از ماه ژانویه این اتفاق رخ خواهد داد.

به گزارش افکارنیوز ، او گفت: «ما در جهت پیشبرد کار و از سر گیری فعالیت دوباره رنو در ایران تلاش می کنیم. » رنو تا پیش از تحریم های ماه ژوئیه، یکی از بازیگرهای مهم صنعت خودروسازی ایران بود. این کارخانه در سال ٢٠١٢ میلادی بیش از ١٠٣هزار خودرو در ایران به فروش رساند. خودروساز فرانسوی دیگر، پی اس ای یا پژو سیتروئن بود که در سال ۲۰۱۱ تعداد ۴۵۸هزار دستگاه خود را در ایران به فروش رساند اما در سال ۲۰۱۲ پس از ادغام با جنرال موتورز آمریکا فعالیت هایش در ایران متوقف شد.

نورمان می گوید: «بدون وجود تحریم ها جریان مالی انعطاف پذیرتر خواهد شد. با اعمال تحریم های مالی علیه ایران، روند صادرات محصولات رنو به ایران و دریافت پول حاصل از فروش آن با مشکلات و سختی های زیادی روبرو شد.

به دنبال توافق هسته ای ایران، تحریم علیه خودروسازی این کشور لغو و امید برای بازگشت دوخودروساز فرانسوی به بازار این کشور زنده شد.

در عین حال مدیر عامل رنو، کارلوس گون، در مصاحبه ای با خبرگزاری فرانسه نیز تاکید می کند: «ما فعالیت هایمان را کنار گذاشتیم اما هرگز آن را ترک نکردیم. » وی بازار ایران را بازاری بدون محدودیت می داند و می گوید: «هیچگونه محدودیتی در اطراف این بازار نیست و پتانسیل فروش ۱.۵ تا ۲میلیون خودرو ظرفیت بسیار بزرگی است و همین موضوع سود بسیار زیادی را برای خودروسازان فرانسوی خواهد داشت. »

وی در آخر افزود: قصد ما بازگشت به بازار ایران نیست، چرا که این بازار را هرگز ترک نمی کردیم بلکه ما قصد داریم بازار خود را در ایران توسعه دهیم.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات