در سراسر جهان بیش از ۶۵ شرکت با درآمد بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار وجود دارد که این رقم سرسام آور چندین برابر تولیدناخالص داخلی بسیاری از کشورهای کوچک جهان می باشد.

به گزارش افکارنیوز ، قدرت اقتصادی جهان در دست ۶۵ شرکت با درآمدی بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار می باشد.

براساس آمارهای منتشرشده، بیست سازمان بزرگ جهان خود به تنهایی سالانه بیش از ۵ هزار میلیارد دلار درآمد دارند که این رقم به آن ها اجازه خرید دو کشور متوسط را می دهد.

از ۶۵ شرکت عظیم جهان، ۲۱ شرکت در زمینه نفت و گاز فعالیت دارند در حالی که بقیه آن ها غول های خرده فروشی، تولیدکنندگان خودرو، تولیدکننده ابزار، تولیدکننده دارو و ارائه دهنده خدمات ارتباطاتی هستند که این شرکت ها توانسته اند در سراسرجهان میلیون ها فرصت شغلی فراهم کنند.

بسیاری از این شرکت ها تاثیر قابل توجهی در توسعه و سیاست های محلی کشورهای خود دارند و حتی برخی از آن ها در توسعه و سیاست های جهانی اثرگذارهستند. به گزارش تراز، در ادامه به معرفی پرفروش ترین شرکت های جهان در سال ۲۰۱۳ براساس درآمد سالانه می پردازیم:

۱. رویال داچ شل-درآمد ۴۸۱.۷ میلیارد دلار

براساس آمارها تا تاریخ ۸ جولای ۲۰۱۳، شرکت نفت و گاز رویال داچ شل توانست با درآمد تخمینی ۴۸۱.۷ میلیارد دلار رتبه نخست درآمد جهان را به نام خود کند.

این شرکت در حال حاضر یکی از برترین شرکت های فعال در حوزه اکتشافات نفتی، تولید و توزیع نفت، پالایش، بازاریابی، تولید انرژی، تولید پتروشیمی و تجارت در جهان می باشد.

شرکت شل دارای عملیات در بیش از ۹۰ کشور جهان بوده و با در اختیار داشتن ۴۷ پالایشگاه، دارای ظرفیت پالایشی معادل ۳.۱ میلیون بشکه در روز است.

این کمپانی دارای بیش از ۴۴۰۰۰ پمپ بنزین و جایگاه اختصاصی عرضه فرآورده های نفتی، در کشورهای مختلف می باشد. بزرگترین شرکت های تابعه رویال داچ شل، شرکت شل کانادا، شل پاکستان و شرکت نفت شل می باشند.

۲. فروشگاه های وال مارت-درآمد ۴۶۹ میلیارد دلار

جای تعجب نیست که بزرگترین خرده فروشی جهان دومین شرکت پرفروش جهان نیز باشد. براساس آمارهای اعلام شده این شرکت در ژانویه ۲۰۱۳ درآمدی برابر با ۴۶۹ میلیارد دلار داشت که این سود سالانه؛ همواره با افزایش روبه رو می باشد.

وال مارت در حال حاضر بیش از دومیلیون نفر در استخدام دارد که این رقم این شرکت را به بزرگترین کارفرمای خصوصی جهان تبدیل کرده است.

خانواده واتسون که دارای بیش از ۵۰ درصد سهم این شرکت بزرگ هستند، ثروتمندترین خانواده جهان با دارایی خالص ۱۵۰ میلیون دلار می باشند.

۳. اگزون موبیل-درآمد ۴۴۹.۹ میلیارد دلار

اگزون موبیل شرکت نفت و گاز مستقر در تگزاس ایالات متحده می باشد و توانسته با درآمد تخمینی ۴۴۹.۹ میلیارد دلار رتبه سوم پرفروش ترین شرکت های جهان را به نام خود کند.

در حال حاضر این شرکت در ۲۱ کشور جهان پالایشگاه هایی با ظرفیت پالایش نفت ۶.۳ میلیون بشکه دارد که لقب بزرگترین پالایشگاه های نفت جهان را برای این شرکت به ارمغان آورده است.

این پالایشگاه ها حدود ۳ درصد نفت جهان را تولید می کنند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات