مشاوران املاک فعال در شهر پردیس معتقدند با ابلاغ بخشنامه آزادی خرید و فروش مسکن مهر متقاضیان این واحدها به راحتی صاحب مسکن می شوند اما قطعا قیمت ها بالا خواهد رفت.

به گزارش افکارنیوز ، پس از اعلام آزاد شدن خرید و فروش مسکن مهر برخی از متقاضیان مسکن مهر که اتفاقا علاقه مند به فروش واحد خود بودند افتخار را سرلوحه کار خود قرار داده اند، تا ببینند بعد از ابلاغ بخشنامه چه اتفاقی در بازار مسکن رخ می دهد.

مشاوران املاک فعال در شهر پردیس در این خصوص می گویند: اتفاقا بعد از اینکه وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که قرار است معاملات مسکن مهر آزاد شود، برخی از فروشندگان مسکن مهر از فروش خودداری کرده و اعلام می کردند، احتمالا قیمت ها بالا می رود پس بهتر است چند هفته ای صبر کنیم.

مشاوران املاک شهر جدید پردیس متفق القول معتقد بودند که ابلاغ بخشنامه آزاد شدن معاملات مسکن مهر متقاضیان مسکن به راحتی صاحب مسکن می شوند، اما قطعا قیمت واحدهای مسکونی مهر بالا خواهد رفت.

شفیعی یکی از مشاوران املاک در شهر پردیس به خبرنگار فارس گفت: قیمت مسکن مهر چندان تفاوتی با قیمت های قبل نداشته است، اما اگر بخشنامه آزاد معاملات مسکن مهر ابلاغ شود، قطعا قیمت ها افزایش می یابد.

وی افزود: مردم و متقاضیان مسکن که توان خرید مسکن ندارند، با آزاد شدن معاملات مسکن مهر بدون درد سر صاحب خانه می شوند.

شفیعی گفت: مطمئنا با آزاد نشدن خرید و فروش مسکن مهر مشکلاتی که باعث می شد تا خریدار و فروشنده به نوعی به شکل بخوردند و حتی کار به جاهای باریک کشیده شود و کار به شکایت کشی برسد باقی خواهد ماند.

وی ادامه داد: اگر بخشنامه آزادی معاملات مسکن مهر ابلاغ شود، دیگر بدون هیچ مشکلی واحدهای مسکونی مهر کلید تحویل بین خریدار و فروشنده معامله می شود.

به گفته این مشاور املاک، در حال حاضر یک واحد مسکونی کلید تحویل ۸۰ متری با تمام امکانات به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان به فروش می رسد.

* قیمت ها بالا می رود باید، منتظر جزئیات بخشنامه باشیم

سمیعی یکی دیگر از مشاوران املاک شهر پردیس به خبرنگار فارس گفت: قیمت مسکن مهر پس از اعلام اینکه قرار است معاملات مسکن مهر آزاد شود، خیلی افزایش نیافته است، اما خرید و فروش آن بهتر شده است.

وی با اشاره به اینکه باید منتظر ماند و دید جزئیات بخشنامه آزادی معاملات مسکن مهر چگونه است، گفت: باید دید در بخشنامه ای که ابلاغ خواهد شد، آیا خرید و فروش امتیاز مسکن مهر، قرارداد و یا واحدهای مسکونی کلید تحویل آزاد است، بنابراین تا زمانی که جزئیات آن ابلاغ نشده، نمی توان با قطعیت اظهارنظر کرد.

سمیعی افزود: قطعا با ابلاغ بخشنامه مزبور قیمت واحدهای مسکونی مهر افزایش قیمت خواهد یافت.

وی ادامه داد: تقاضا برای خرید واحدهای مسکونی مهر به دلیل ارزان بودن آن بعد از ابلاغ بخشنامه افزایش خواهد یافت و همین موضوع باعث می شود، قیمت ها افزایش یابد.

به گفته وی، در حال حاضر یک واحد مسکونی ۷۸ متری در فاز ۳ که تاکنون ۲۰ قسط آن پرداخت شده است، ۹۴ میلیون تومان به فروش می رسد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات