رئیس سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد: دولت در حال شناسایی دهک های نیازمند مسکن بوده وجزئیات طرح مسکن اجتماعی به محض شناسایی دهک های نیازمند مسکن اعلام می شود.

به گزارش افکارنیوز ، سید محمد پژمان در مراسم افتتاحیه پروژه ۲۴۰ واحدی مهر شاهد استان همدان عنوان کرد: در حال حاضر سازمان ملی زمین و مسکن و دولت در حال شناسایی دهک های نیازمند مسکن هستند و نتایج آن ظرف چند ماه آینده حاصل خواهد شد.

معاون وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد از اقتصاد کشورمربوط به بخش مسکن است، بیان کرد: دولت باید برای این بخش مهم اقتصادی برنامه داشته باشد و این برنامه نه تنها برای اقشار کم درآمد بلکه باید برای همه بخش های اقتصادی باشد.

وی افزود: هم اکنون اصل موضوع سازمان ملی زمین و مسکن تامین مسکن از سوی دولت برای افراد کم درآمد است که در حال حاضر در حال مطالعه طرح جامع مسکن هستیم.

پژمان یادآورشد: دهک های پایین جامعه برای امرار معاش نیازمند کمک و پوشش نهادهای اداری هستند که دولت باید موظف به عرضه زمین رایگان و تسهیلات ارزان قیمت برای این گروه ها است.

وی اضافه کرد: انتظار ما همکاری بیشتر دستگاه های ذیربط در رابطه با مساکن مهر است چراکه بدون همکاری، این امر تحقق نخواهد یافت.

پژمان درپایان خاطرنشان ساخت: امید واریم این خانه ها، خانه های دلخواه وآسایش مردم باشد و بتوانند در این مساکن فرزندان لایقی تحویل جامعه دهند.

***عملیاتی شدن بالغ بر ۲۸ هزار واحد مسکونی در استان همدان

استاندارهمدان نیز در این آیین ضمن قدردانی از دست اندرکاران به ثمر رسیدن این پروژه عنوان کرد: تامین مسکن یکی از نیازهای اساسی و گران ترین سبد خانوار جامعه محسوب می شود.

نیکبخت ادامه داد: امیدواریم در دولت تدبیرو امید برنامه ها به صورت قانونمند و رافع همه دردهای طالبین مسکن ساماندهی شود.

وی با اظهار خوشنودی از افتتاح پروژه مساکن مهر شاهد بیان کرد: نام شهدا برکت لازم را برای ادامه کار دوستان و تامین مابقی نیازهای جامعه در بعد مسکن به دنبال خواهد داشت.

نیکبخت با اشاره به عملیاتی شدن بالغ بر ۲۸ هزار واحد مسکونی در استان عنوان کرد: با تامین ۴ هزار واحد دیگر تا پایان سال، حدود ۷۳ درصد از تعهدات استان عملیاتی میشود که امیدواریم در ساخت و استحکام و ظرافت ها نیز رعایت های لازم صورت گرفته باشد.

وی یادآورشد: امیدواریم همه ما بتوانیم خدمت گذاران صدیقی برای جامعه و به خصوص مردم شریف استان و به ویژه خانواده های شهدا باشیم.

مدیرکل راه وشهرسازی استان همدان نیز در این آیین اظهار کرد: پروژه ۲۴۰ واحدی مهر شاهد به صورت پایلوت افتتاح شده که از نظر کیفیت ساخت جزء بهترین پروژه های مسکن مهر است.

غلامرضا سقندلی با بیان این مطلب که افتتاح ۹ هزار و ۲۶ واحد در سطح استان به عنوان چهارمین مرحله افتتاح است، بیان کرد: از ۳۷ هزار و ۱۰۷ واحد در شهرهای بالا و زیر ۲۵ هزار نفر ۴۰ هزار و۶۵۷ واحد عقد قرار دادشده که ۱۱۰ درصد سهمیه استان است.

وی اضافه کرد: ۳۹ هزار و ۷۴۵ واحد به مرحله اخذ پروانه و ۲۹ هزار و ۸۳۳ واحد نیز به مرحله نازک کاری و افتتاح رسیده است که در سه مرحله قبلی افتتاحیه ۱۵ هزار و ۸۹۶ واحد به جز بافت فرسوده به بهره برداری رسیده است.

سقندلی در رابطه با افتتاحیه امروز گفت: هزار و ۸۴۰ واحد سه جانبه، هزار و ۹۸۷ واحد تعاونی، ۳ هزار و ۲۷۷ واحد خودمالک، ۵۷۴ واحد زیر ۲۵ هزار نفرو ۸۴۹ واحد مسکن روستایی نیز امروز به بهره برداری رسید.

وی یادآورشد: بیش از ۳۶۰ میلیارد تومان برای این پروژه ها سرمایه گذاری شده و ۹۰۰ متر مربع نیز به فضای مسکونی استان اضافه شده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات