معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با تاکید بر اینکه بنزین تولیدی پتروشیمی ها استاندارد است، جزئیات عرضه بنزین اروپایی در تهران و سایر کلانشهرهای کشور را تشریح کرد و گفت: از پایان دی در ۵۰ درصد جایگاه های تهران و کرج، بنزین یورو ۴ توزیع می شود.

به گزارش افکارنیوز ، شاهرخ خسروانی درباره آخرین وضعیت عرضه و توزیع بنزین با استاندارد یورو ۴ و ۵ اتحادیه اروپا در کلانشهرها، گفت: در حال حاضر بخش زیادی از پروژه های توسعه ای و ارتقای کیفیت در پالایشگاه ها راه اندازی و در مدار بهره برداری قرار گرفته است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با اعلام اینکه بر اساس برنامه ریزی های انجام شده از اواسط دی ماه تمام جایگاه های اراک بنزین یورو ۴ توزیع خواهند کرد، تصریح کرد: در شرایط فعلی تعدادی از جایگاه های تهران در حال توزیع بنزین یورو چهار هستند.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه از اواخر دی ماه نیز در بیش از ۵۰ درصد جایگاه های تهران و کرج توزیع می شود، اظهار داشت: هم اکنون بنزین یورو ۴ تولیدی پالایشگاه های شازند، تهران، اصفهان و تبریز در حال تولید است، تبیین کرد: بر اساس مصوبه دولت و برنامه زمان بندی شده این بنزین به عنوان سوخت پاک ابتدا در ۸ کلان شهر کشور توزیع خواهد شد که اراک به عنوان اولین هدف از ۱۵ دی ماه در نظر گرفته شده است.

وی، افزود: از پایان دی ماه بیش از ۵۰ درصد جایگاه های سوخت تهران و کرج، بنزین با استاندارد یورو ۴ توزیع خواهند شد.

خسروانی در پاسخ به این سوال که آیا بنزین توزیعی استاندارد لازم را به جهت میزان آلایندگی که در هوا منتشر می کند، دارد یا خیر؟ گفت: بدیهی است که احتراق بنزین همانند هر سوخت دیگری، باعث تخلیه اکسید کربن و اکسید گوگرد از اگزوز خودروها می شود و بنزین توزیعی فعلی عموما در دو رده بنزین معمولی با اکتان ۸۷ و بنزین سوپر با اکتان ۹۵ است.

به گفته معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی مشخصات این دو بنزین با استانداردهای مورد نظر مطابقت دارد و بنزین فعلی دقیقا مطابق با استانداردهای ابلاغی شرکت ملی پالایش و پخش نفتی است.

این مقام مسئول همچنین در خصوص کیفیت بنزین تولیدی پتروشیمی ها توضیح داد: با توجه به کسری ناشی از تولید داخلی و مصرف بنزین میزان کمی از این سوخت از مجتمع های پتروشیمی دریافت می شود که پس از ترکیب با بنزین تولید پالایشگاه های نفت و کسب استاندارد لازم به شبکه های توزیع سوخت تحویل می شود که کیفیت آن دقیقا مطابق با استاندارد ابلاغی است.

همزمان با افزایش ظرفیت تولید بنزین با استاندارد یورو ۴ و ۵ در پالایشگاه های نفت به بیش از ۳۰ میلیون لیتر در روز، هم اکنون روزانه تنها ۱۳ میلیون لیتر بنزین اروپایی توزیع می شود و در این بین محیط زیست خواستار واردات سوخت استاندارد توسط وزارت نفت شده است.

عباس کاظمی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی روز گذشته ظرفیت فعلی تولید و توزیع بنزین با استاندارد یورو ۴ و ۵ اتحادیه اروپا را روزانه ۱۳ میلیون لیتر عنوان کرد و افزود: هم اکنون بخشی از بنزین مصرفی کلانشهرهایی همچون تهران، کرج، اصفهان و اراک توسط بنزین اروپایی پوشش داده می شود.

مصطفی کشکولی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی هم در گفتگوی دیگری حجم توزیع روزانه بنزین با استاندارد یورو ۴ و ۵ اتحادیه اروپا را در تهران حدود دو میلیون لیتر اعلام کرد و یادآور شد: هم اکنون بنزین تولیدی پالایشگاه شازند در ۲۳ جایگاه تهران عرضه و توزیع می شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات