معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه کوپن دیگر به اقتصاد ایران باز نمی گردد، گفت: توزیع هر نوع کالایی در قالب کارت های الکترونیکی ساماندهی می شود و برنامه ای برای توزیع کالای کوپنی نداریم.

به گزارش افکارنیوز ، حسن یونس سینکی گفت: توزیع کالاهای کوپنی به هیچ عنوان در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار ندارد؛ همانطور که سبدهای کالایی نیز در قالب کارت های الکترونیکی سرپرستان خانوار که هم اکنون برای دریافت یارانه های نقدی مورد استفاده قرار می گیرد، توزیع می شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: کوپن دیگر به اقتصاد ایران باز نمی گردد؛ این در حالی است که کالای کوپنی زمانی توزیع می شد که کشور با کمبود کالا مواجه بود، در حالیکه هم اکنون هیچ مشکلی به لحاظ تامین کالا در کشور وجود ندارد و ذخایر کالاهای اساسی در شرایط مطلوبی قرار دارد.

وی تصریح کرد: هم اکنون جریان تامین و توزیع کالا در کشور بسیار روان است و نیازی به توزیع کالاها در شبکه های خاص همچون کالابرگ نیست. اما دولت به منظور حمایت از اقشار آسیب پذیر و تامین بخشی از نیازهای مردم، اختصاص سبد کالایی را تدارک دیده است.

به گفته سینکی، توزیع کالاهای کوپنی مفسده های بسیار داشت که خوشبختانه با خداحافظی کالابرگ با اقتصاد خانوارها، این مفسده ها نیز از بین رفت.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات