با بهره برداری از بزرگترین خط انتقال ۴۰۰ کیلوولتی برق ایران به طول نزدیک به ۴۰۰ کیلومتر، رینگ و کمربندی ۱۰۰۰ کیلومتری انتقال برق در شرق کشور شامل استان های خراسان رضوی و جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، یزد و کرمان تکمیل شد.

به گزارش افکارنیوز ، با حضور حمید چیت چیان وزیر نیرو به طور همزمان از چهار طرح جدید برق رسانی در شرق ایران افتتاح شد به طوری که با بهره برداری با بهره برداری از بزرگترین خط انتقال ۴۰۰ کیلوولتی برق کشور به طول نزدیک به ۴۰۰ کیلومتر، رینگ ۱۰۰۰ کیلومتری انتقال برق در شرق ایران تکمیل شد.

علاوه بر شبکه انتقال برق ۴۰۰ کیلوولتی بیرجند – زاهدان به طول ۳۹۶ کیلومتر، پست های ۴۰۰ کیلوولت برق سفید آبه زابل و نبوت زاهدان، کلیدخانه ۴۰۰ کیلوولت سفیدآبه زابل و خط انتقال برق ایرانشهر هم در شرق کشور رسما در مدار بهره برداری قرار گرفت.

از سوی دیگر با تکمیل خط ۴۰۰ کیلوولت زاهدان – بم، نیروگاه های مهم و استراتژیک برق در شرق کشور همچون شهید کاوه در قائن و سیکل ترکیبی کرمان به هم متصل و رینگ شرق کشور تکمیل شد ضمن آنکه با راه اندازی این طرح های کمربند یکهزار کیلومتری انتقال برق کشور در شرق کشور کامل و راه اندازی شد.

با بهره برداری از این پست و شبکه جدید انتقال برق در شرق کشور، مازاد انرژی برق خراسان به استان سیستان و بلوچستان قابل انتقال است و پایداری و قابلیت اطمینان شبکه انتقال برق در استان های مرزی کشور افزایش می یابد.

در همین حال پیش بینی می شود با بهره برداری از این پروژه ها، با توجه به بازده پایین و سوخت مصرفی (گازوییل) نیروگاه های استان سیسات و بلوچستان، صرفه جویی قابل ملاحظه ای در فصول غیر پیک در قیمت تمام شده انرژی تولیدی انجام گیرد.

با اتمام و راه اندازی خط ۴۰۰ کیلوولت زاهدان – بم و تکمیل رینگ ۱۰۰۰ کیلومتری شرق کشور، شبکه برق شرق کشور بر روی بر روی رینگ خراسان، سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد و هرمزگان تسری می یابد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات