قیمت طلا در بازارهای جهانی به علت خریدهای فیزیکی اندکی افزایش یافت و به ۱۲۱۱.۳۶ دلار در هر اونس رسید، اما همچنان در مسیر بزرگ ترین کاهش در ۳۰ سال اخیر قرار دارد.

به گزارش افکارنیوز ، رویترز اظهار کرد: قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز جمعه، به علت خریدهای فیزیکی اندکی افزایش یافت، اما همچنان در مسیر ثبت بزرگ ترین کاهش سالانه خود در بیش از ۳۰ سال اخیر قرار دارد.

این درحالی است که امید به بهبود وضعیت اقتصاد جهان و افزایش ارزش سهام در بازارهای بورس جهان، جذابیت این فلز گران بها را کاهش داده است.

قیمت طلا امسال به علت انتظار برای تعدیل سیاست های محرک پولی فدرال رزرو آمریکا، ارزش خود را بیش از ۲۷ درصد از دست داد.

به گزارش بلومبرگ، هر اونس طلا امروز را با ۱۲۱۰.۶۱ دلار آغاز کرد و تا ۱۲۰۷.۳۰ کاهش یافت.

این فلز گران بها در لحظه انتشار این خبر با ۷۲ سنت افزایش به ۱۲۱۱.۳۶ دلار در هر اونس رسید.

طلا در سال ۲۰۱۱ زمانی که تشدید بحران بدهی اروپا سبب هجوم سرمایه گذاران برای خرید این فلز گران بها شد، رکورد ۱۹۰۰ دلار را به ثبت رساند.

رونالد لئونگ تحلیلگر بازار طلا در هنگ کنگ گفت: من فکر می کنم که احساس حاکم بر بازار طلا در سال آینده کاهش قیمت باشد. کاهش ذخایر صندوق های سرمایه گذاری طلا می تواند قیمت ها را کاهش دهد.

وی افزود: قیمت طلا ممکن است به حداقل سطح ۱۱۸۰ دلار و پس از آن به ۱۱۰۰ دلار برسد. بگذارید ببینیم تقاضای فیزیک چگونه است و اقتصاد جهانی چگونه حرکت خواهد کرد.

گلد تراست بزرگ ترین صندوق سرمایه گذاری طلا در جهان اعلام کرد که ذخایر آن ۰.۱۹ درصد کاهش یافته و از ۸۰۵.۷۲ تن به ۸۰۴.۲۲ تن رسیده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات