پیش بینی شده است در سال ۲۰۲۵ حدود ۲۳۰ هزار دستگاه از این نوع خودروها در جهان فروخته شود. این رقم کمتر از یک درصد از فروش خودرو در سال ۲۰۲۵ است. پیش بینی شده در این سال ۱۱۵ میلیون خودرو در سراسر جهان فروخته شود.

به گزارش افکارنیوز ، یک بررسی علمی نشان می دهد خودروهای بدون راننده (خود راننده) تا سال ۲۰۳۵ میلادی ۹ درصد از کل فروش خودرو در جهان را به خود اختصاص خواهند داد.

موسسه آمریکایی" آی اچ اس اوتوموتیو" ارائه دهنده مشاوره در زمینه تولید خودرو در گزارشی پیش بینی هایی را درباره وضعیت تولید خودرو در ۲ دهه آینده اعلام کرد.

براساس این گزارش، خودروهای بدون راننده که برای حرکت در خیابان ها و جاده ها نیازی به دخالت انسان نخواهند داشت ۹ درصد از کل فروش خودرو در جهان را به خود اختصاص خواهد داد.

" ایگل یولیوسن" تحلیلگر در این موسسه در این باره گفت: در این تحقیق منظور خودروهایی هستند که بدون نیاز به هر گونه تمرکز ذهنی از سوی راننده، حرکت می کنند.

چنین خودروهایی هم اکنون فروخته نمی شوند اما پیش بینی شده از حدود سال ۲۰۲۵ این نوع از خودروها نیز در معرض فروش و استفاده مردم قرار بگیرند.

همچنین پیش بینی شده است در سال ۲۰۲۵ حدود ۲۳۰ هزار دستگاه از این نوع خودروها در جهان فروخته شود. این رقم کمتر از یک درصد از فروش خودرو در سال ۲۰۲۵ است. پیش بینی شده در این سال ۱۱۵ میلیون خودرو در سراسر جهان فروخته شود.

این تحلیلگر اضافه کرد: در سال ۲۰۳۵ میلادی تعداد خودروهای بدون راننده (خودراننده) به ۱۱.۸ میلیون خودرو معادل ۹ درصد از کل خودروهایی که در این سال به فروش خواهند رسید یعنی ۱۲۹ میلیون خودرو خواهد بود.


بخش عمده فروش خودروهای خودراننده در سال ۲۰۳۵ مربوط به بازارهای قدیمی فروش خودرو مانند آمریکا، اروپای غربی و ژاپن خواهد بود.

همچنین میانگین رشد فروش خودروهای خودراننده از میانگین رشد فروش خودروهای برقی نیز پیشی خواهد گرفت. دلیل این موضوع رشد قیمت باتری خودروهای برقی اعلام شده است.

خودروهای بدون راننده با استفاده از دوربین های مختلف، اشعه لیزر و دستگاه های حسگر مکان خود در جاده را شناسایی می کند و توانایی اتخاذ اقدامات لازم برای جلوگیری از برخورد با خودروهای دیگر را دارد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات