معاون صادرات ایران خودرو:

معاون صادرات و امور بین الملل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: در حال حاضر این شرکت محصول نهایی سمند (CBU) به ونزوئلا صادرنمی کند، بلکه قطعات مورد نیاز برای تولید این خودرو در شرکت «ونیراتو» را با ارسال قطعات منفصله تامین می کند که صدور این قطعات نیز سود مناسبی به همراه دارد.

به گزارش ایکوپرس، مهندس علی علمی اظهار کرد: همکاری گروه صنعتی ایران خودرو با ونزوئلا در حال حاضر بر اساس تامین قطعات منفصله بوده و محصول نهایی ( (CBU به این کشور صادر نمی شود.

وی افزود: شرکت ونیراتو با سرمایه گذاری مشترک ایران و ونزوئلا تشکیل شده و در ونزوئلا شرکتی دولتی محسوب می شود و از ارز دولتی استفاده می کند؛ به همین دلیل محصولات خود از جمله سمند را در مقایسه با تولیدات سایر شرکت ها با قیمت ارزان تری به بازار عرضه می کند.

مهندس علمی با بیان این که ارزان بودن سمند در ونزوئلا نسبت به تولیدات دیگر کشورها به معنای ارزان فروشی ایران خودرو نیست، اضافه کرد: ایران خودرو قطعات منفصله سمند را با قیمتی به ونزوئلا صادر می کند که علاوه بر تامین منافع و سود شرکت و کشور، امکان رقابت با دیگر شرکت ها را نیز داشته باشد.

لازم به ذکر است، نرخ برابری دلار دولتی به بولیوار – واحد پول ونزوئلا- یک به ۳/۶ است اما این عدد در بازار آزاد این کشور حدود یک به ۶۳ است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات