صنایع نفت سوز عامل سونامی آلودگی هوا

استانداران سه استان خراسان رضوی، اصفهان و مرکزی با اشاره به قطع و یا محدودسازی گاز صنایع، کارخانه ها و نیروگاه ها، از ادامه مصرف سوخت مایع به ویژه مازوت در صنایع سیمان به عنوان یکی از عوامل تشدید آلودگی هوا یاد کردند.

به گزارش افکارنیوز ، رسول زرگرپور در برنامه ویژه خبری شبکه دو درباره آخرین وضعیت مصرف گاز طبیعی در سطح استان اصفهان با بیان اینکه کل مصرف گاز استان اصفهان با احتساب مشترکان خانه تجاری، صنایع و نیروگاه ها حدود ۵۰ میلیون متر مکعب در روز است گفت: با کاهش هوا در این استان رشدی ده درصدی به ۵۵ میلیون متر مکعب در روز افزایش یافته است.

استاندار اصفهان با اعلام اینکه بر اساس بخشنانه جدید معاون اول رئیس جمهور مقرر شده است که پس از پایان ساعت کاری ادارات سامانه های گرمایشی خاموش شود تصریح کرد: علاوه بر این طرحهای جدید به منظور صرف جویی در مصرف گاز طبیعی در دستور کار قرار گرفته است.

این مقام مسئول یکی از طرحهای صرفه جویی در مصرف گاز قطع یا محدود سازی گاز صنایع به ویژه صنایع فولاد مبارکه، ذوب آهن و پالایشگاه نفت عنوان کرد و افزود: بر این اساس مقرر شده گاز صنایع فولاد مبارکه از ۹ به ۴ میلیون متر مکعب، گاز ذوب آهن از ۲.۲ به ۱.۵ میلیون متر مکعب و پالایشگاه اصفهان از ۳ به ۱.۵ متر مکعب کاهش یابد.

وی همچنین از قطع کامل گاز صنایع سیمان خبر داد افزود: گاز واحدهای نیروگاهی هم به شدت محدود و یا قطع شده است.

قطع گاز صنایع و نیروگاهها در استان خراسان رضوی

محمدحسین فروزانمهر هم در این برنامه تلویزیونی کل تولید گاز در سطح استان خراسان رضوی را بیش از ۵۱ میلیون متر مکعب در روز عنوان کرد و یاد آور شد: از این میزان بالغ برای ۱۲ میلیون متر مکعب گاز توسط نیروگاهها و حدود ۵.۵ میلیون متر مکعب صنایع استان خراسان رضوی مصرف می شود.

استاندار خراسان رضوی با یادآوری اینکه با افزایش سرمای شدید هوا و مصرف گاز در بخش خانه ای و تجاری گاز صنایع و واحدهای نیروگاهی محدود و یا قطع شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه هم اکنون گاز نیروگاه های خراسان رضوی به طور کامل قطع شده است اظهار داشت همچنین میزان گازرسانی به صنایع استان هم به نصف کاهش یافته است.

قطع گاز کارخانه های سیمان در استان مرکزی

محمدحسین مقیمی هم در این برنامه با اشاره به راه اندازی ستاد مصرف بهینه سوخت در استان مرکزی توضیح داد: هم اکنون ۲۴ میلیون متر مکعب گاز در سطح استان مرکزی مصرف می شود که با توجه به مصرف گاز تجاری و خانگی گاز برخی از صنایع به طور کامل قطع یا محدود شده است.

استاندار استان مرکزی با قطع کامل گاز سه کارخانه سیمان خاطر نشان کرد: هم چنین گاز ۱۹ کارخانه دیگر هم از ۲۰ تا ۷۰ درصد محدود شده است ضمن آنکه با قطع گاز نیروگاهها نفت کوره جایگزین شده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات