پلیس دبی اعلام کرد

پلیس دبی اعلام کرد ۳ نفر را به اتهام دست داشتن در ربودن تنها شاهد ایران در پرونده کرسنت بازداشت کرده است.

به گزارش افکارنیوز ، پایگاه اینترنتی گالف نیوز اعلام کرد یک مقام ارشد امنیتی دبی گفت سه ایرانی در دبی به اتهام دست داشتن در ربودن یک تاجر ایرانی که تابعیت انگلیسی هم دارد بازداشت شدند.
داهی خلفان تمیم، معاون رئیس پلیس و امنیت عمومی دبی روز پنجشنبه گفت این سه ایرانی مظنون به دست داشتن در ربودن عباس یزدان پناه یزدی ۴۵ ساله، تاجر و رئیس شرکت بازرگانی اچلون هستند.

یزدی تنها شاهد پرونده کرسنت است و شهادت وی برای اثبات فساد و رشوه خواری در این پرونده ضروری بود که می توانست به نفع ایران باشد.

یزدی پس از ارائه شواهدی از طریق ویدئو کنفرانس به یک دادگاه بین المللی در لاهه در زمینه پرونده قرارداد سال ۲۰۰۹ شرکت ملی نفت ایران با شرکت کرسنت پترولیوم امارات، مفقود شد. وی قرار بود روز بعد برای ارائه بقیه شواهد مجددا با مسئولان دادگاه صحبت کند.

ایران در دادگاه با این استدلال که قرارداد فروش گاز به کرسنت با پرداخت و دریافت رشوه همراه بوده خواستار ابطال آن شده است.

همسر یزدی، خبر مفقود شدن وی را در ماه ژوئن سال گذشته به پلیس اطلاع داده است.

وی افزود، دولت انگلیس پیگیر ماجرای ربوده شدن یزدی است و مقامات اماراتی «همچنان پرونده وی را دنبال می کنند» و امیدوار است که او هنوز زنده باشد.

معاون رئیس پلیس و امنیت عمومی دبی گفت ماموران امنیت عمومی دبی توانسته اند ۳ مرد را در این زمینه شناسایی کنند. پلیس همچنین به نحوه ربایش یزدی توسط آدم ربایان پی برده است.

این سه مظنون توسط مقامات قضایی مورد بازجویی قرار گرفته اند تا اطلاعاتی از مکان احتمالی نگهداری یزدی به دست آید.

به گفته مقامات، شواهد به دست آمده حکایت از وجود ارتباطی بین این سه مظنون و مفقود شدن یزدی دارد. پلیس دبی اعلام کرد، وسائل شخصی یزدی را در آپارتمانی که توسط ربایندگان در دبی اجاره شده بود، کشف کرده است.

معاون رئیس پلیس دبی گفت ربایندگان تلاش کرده بودند از شر برخی از وسائل شخصی و اسناد مرتبط با قربانی خلاص شوند. «آنها می خواستند از موفقیت خود لذت ببرند، اما توسط پلیس به دام افتادند. »

در آگوست سال گذشته، گزارش هایی مبنی بر پیدا شدن جسد یزدی در فجیره منتشر شد، اما پلیس این خبر را تکذیب کرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات