قیمت میوه که معمولا بعد از شب یلدا باید فروکش کند، همچنان بالاست، گوجه فرنگی به کالای لوکس تبدیل شده و کیلویی ۴۰۰۰ تومان شده است، موز که از قاره دیگر وارد می شود، به قیمت مناسب تر از میوه داخلی عرضه می شود.

به گزارش افکارنیوز ، معمولا بعد از شب یلدا دو هفته ای تب و تاب خرید میوه در بازار کاهش می یابد و قیمت هم تا حدودی فروکش می کند اما بازار میوه تهران ظاهرا به این اصول پایبند نیست و به غیر از مرکبات که فصل برداشت است بقیه آنقدر بالاست که از توان خرید قشر متوسط جامعه هم خارج است، در این میان گوجه فرنگی هم به کالای لوکس تبدیل شده و قیمت آن به کیلویی ۴ هزار تومان رسیده است، سیب زمینی هم که از ماهها پیش مسئولان وعده کاهش قیمت را داده اند همچنان کیلویی ۲ هزار تا ۲۵۰۰ تومان عرضه می شود.

نکته جالب توجه اینکه موز که از یک قاره دیگر و با پیمودن مسافت زیاد و در زمان سه ماه با کشتی وارد کشور می شود، در مقایسه با بسیاری از میوه های داخلی ارزانتر است.

موز اغلب از کشورهای آفریقایی به کشور می آید و ۲۰ روز پیش به قیمت ۲۸۰۰ تومان به فروش می رفت.



*قیمت انواع میوه در بازار

براساس این گزارش قیمت انواع میوه در بازار تهران پرتقال معمولی ۱۵۰۰، تامسون ۲۰۰۰، سیب قرمز و زرد ۵۰۰۰، لیموشیرین جنوب ۲۵۰۰ و لیموشیرین شمال ۱۵۰۰، خرمالو ۵۰۰۰، انگور ۴۵۰۰، نارنگی ۴۰۰۰، کیوی۴۰۰۰، گلابی۷۰۰۰، لیموترش ۲۵۰۰، به ۶۰۰۰، موز ۴۰۰۰، گریپ فروت ۴۰۰۰ تومان است.

*قیمت انواع سبزی در بازار

همچنین گزارش میدانی خبرگزاری فارس حاکی است قیمت انواع سبزی در بازار تهران، خیار ۴۰۰۰، خیار رسمی ۳۰۰۰، کاهوی معمولی ۱۵۰۰، کاهو سالادی ۲۰۰۰، گوجه فرنگی گلخانه ای ۴۰۰۰، گوجه فرنگی معمولی ۳۰۰۰، هویج ۳۰۰۰، کدو ۲۵۰۰، فلفل دلمه ای ۳۰۰۰، بادمجان ۳۰۰۰، کلم ۱۵۰۰، سیب زمینی ۲۰۰۰، پیاز ۲۰۰۰، شلغم ۲۵۰۰، لبو ۲۵۰۰، کلم سفید ۱۵۰۰ و کلم قرمز ۲۰۰۰ تومان است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات