قیمت طلا به دنبال انتشار اطلاعات ضعیف تر از انتظار فرصت های شغلی آمریکا که می تواند بانک مرکزی این کشور را به حرکت تدریجی در کاهش محرک های پولی ترغیب کند، ۲۰.۵۲ دلار کاهش یافت و به ۱۲۴۸.۵۰ دلار در هر اونس رسید.

به گزارش افکارنیوز ، قیمت طلا در بازارهای جهانی، سومین افزایش هفته ای خود را پس از انتشار آمار ناامیدکننده مشاغل آمریکا محکم کرد.

هر اونس طلا پس از انتشار آمار مشاغل آمریکا ۲۰.۵۲ دلار افزایش یافت و به ۱۲۴۸.۵۰ دلار رسید.

انتشار آمار ضعیف فرصت های شغلی در این کشور، پیش بینی ها مبنی بر احتمال حرکت تدریجی فدرال رزرو برای کاهش خرید اوراق قرضه در سال جاری را افزایش داده است.

پس از اینکه گزارش وزارت کار آمریکا نشان داد که کارفرمایان در ماه دسامبر تعداد کمتری کارگر نسبت به تقریبا ۳ سال اخیر به کار گرفته اند، ارزش دلار به میزان زیاد کاهش یافت.

تحلیلگران معتقدند که این آمار احتمالا بانک مرکزی آمریکا را ترغیب خواهد کرد، تا در مورد کاهش محرک های اقتصادی خود محتاطانه تر عمل کند.

به گفته این تحلیلگران، بعلاوه قیمت طلا می تواند بیش از این کاهش یابد و بازارهای بورس رکورد افزایش ارزش به ثبت برسانند.

جفری سیکا تحلیلگر بازار، با کاهش ارزش بازارهای بورس، سرمایه گذاران سودهای خود را از اوراق بهادار خارج کرده و به سمت طلا هدایت می کنند.

در هفته گذشته، قیمت طلا تقریبا یک درصد افزایش یافت و سومین هفته افزایشی خود را ثبت کرد که طولانی ترین افزایش هفته ای از ماه اگوست به شمار میرود.

دیگر تحلیلگران بازار طلا نیز معتقدند که اطلاعات فرصت های شغلی ضعیف تر از انتظار آمریکا قیمت طلا را در کوتاه مدت افزایش خواهد داد چراکه بهبود کلی چشم انداز اقتصادی این کشور بر قیمت این فلز گران بها تاثیر خواهد گذاشت.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات