سوپراسپرت ساز محبوب آلمانی تا چندی دیگر از ویرایش منحصر به فرد کوپه های ۹۱۱ خود پرده برداری می کند. گفته می شود مدل ۲۰۱۵ یک نمونه روباز با ویژگی های خاص است.

به گزارش افکارنیوز ، در ۱۹۶۵ میلادی زمانی که تنها یکی دو سال از عرضه بهترین ساخته پورشه یعنی ۹۱۱ می گذشت، مهندسان این شرکت تصمیم بزرگی گرفتند. در آن سال قرار بر آن شد که روی نمونه های روباز یک دستکاری ظاهری انجام شود. به این صورت که در قسمت انتهای شیشه عقب یک ستون فولادی تعبیه شود تا هم ایمنی خودرو افزایش بیابد و هم زیبایی اش دو چندان شود.

این اقدام در ظاهر خیلی با استقبال روبه رو نشد. ولی چندی که گذشت ناگهان محبوبیتش فوران کرد. این مدل ها ۹۱۱ Targa اسم داشتند.

اکنون بعد از نزدیک به ۵۰ سال از آن تاریخ، پورشه باز هم قصد دارد یک تارگای دیگر را راهی بازار کند. یک مدل کاملاً جدید که هنوز حتی تصاویر رسمی آن نیز منتشر نشده است.

شنیده ها حاکی از آن است که این خودروساز اشتوتگارتی می خواهد ویرایش ۲۰۱۵ سوپراسپرت خود را برای نمایشگاه دیترویت آماده کند.

گفته می شود مدل پایه ۹۱۱ تارگا با موتور ۲.۴ لیتری شش سیلندر می تواند ۳۵۰ اسب بخار نیرو تولید کند. همین طور نسخه نهایی اش که با موتور ۳.۸ لیتری قابلیت تولید ۴۰۰ اسب بخار نیرو را دارد.






در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات